آیت الله نوری همدانی، تصریح کرد: حوزه های علمیه و علما باید اقدامی مناسب در مجکومیت کشتار مسلمین انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، در ابتدای درس خارج فقه خود با با قرائت آیه استرجاع به فجایع کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروزی با مصیبتی بزرگ در کشورهای اسلامی روبرو هستیم و مسلمان کشی بیداد می کند. 

وی اظهار داشت: در کشور لیبی سلطه گران و دیکتاتور این کشور هزاران نفر را آواره و تعداد زیادی از زنان و کودکان را به شهادت رسانده اند. 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز کشور بحرین شاهد جنایات آل خلیفه با همکاری دولت سعودی است و نتیجه آن صدها زخمی و شهید است. 

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه در کشور بحرین، اظهار داشت: حمله به بیمارستان ها، شکنجه مصدومین و مفقود شدن افراد، از فجایعی است که دامن آل خلیفه و کشور عربستان را خواهد گرفت. 

این استاد خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احادیث اهتمام به امور مسلمین و دست گیری از مظلومان از روایات موثق و مورد قبول است، گفت: بی تفاوتی و سکوت در مقابل ظلم برخلاف اخلاق و آموزه های دینی است. 

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و علما باید اقدامی مناسب انجام دهند، بیان داشت: حوزه علمیه چه وقت باید جوش و خروش داشته باشد و تا چه زمانی باید سکوت کند؟ 

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: متاسفانه برخی خودفروختگان در عربستان سعودی، مسلمان کشی را جهاد قلمداد می کنند اما آنها باید بدانند که در ریخته شدن خون مسلمانان مسئول هستند. 

وی با تاکید بر اینکه سکوت و بی تفاوتی گناه بزرگی است، گفت: روحانیت باید فکری کند و حساس بودن حوزه های علمیه را در مقابل ظلم و ستم به منصه ظهور برساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =