۰ نفر
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
حذف نقاط حادثه خیز راهها در اولویت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: حذف نقاط پر تصادف و حادثه‌خیز در استان اولویت اول است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «عباس شرفی» افزود: چندین نقطه مستعد تصادف در محورهای ارتباطی استان وجود دارد که در مرحله مطالعه و اصلاح هستند که جهت اصلاح و رفع نقاط پر تصادف نیازمند توجه ویژه استانداری و تأمین اعتبارات لازم ‌هستیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات استانی و سازمان در این زمینه اعتبار خوبی مصوب شد که در سال جاری هم امیدواریم با تأمین اعتبار لازم شاهد حذف نقاط بیشتری در استان باشیم.

شرفی اظهار کرد: ایمنی اصل اساسی در امنیت حمل‌ونقل بار و مسافر است و  در حال حاضر اکثر محورهای پر تردد و مواصلاتی استان مجهز به دوربین نظارتی تصویری و دستگاه‌های تردد شمار برای تحقق این امر مهم هستند.

وی افزود: هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان در ارتقای ایمنی جاده‌ای به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: برای همگانی کردن آموزش فرهنگ‌سازی ترافیک و رانندگی که از ضرورت‌ها است، باید از همه ابزارها، امکانات و نیروهای تأثیرگذار بهره برد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز گفت: سوانح رانندگی جز سه عامل اصلی مرگ‌ومیر در کشور است.

«عارف امرایی» افزود: سالانه هزاران نفر در کشور و چندین صد در استان جان خود را بر اثر این سوانح از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: لرستان با دارا بودن مسیرهای ترانزیتی و وصل‌کننده محور شمال به جنوب به دلیل کوهستانی بودن متأسفانه از زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب کم‌بهره بوده و همین امر سبب شده شاهد تصادفات متعدد در اکثر محورهای استان باشیم که با شناسایی نقاط پرخطر و اصلاح آن می‌توان ‌تا حد زیادی به ایمنی سفر کمک کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =