افزایش تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان، مهمترین وظیفه دستگاه های فرهنگی است و ما این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «احمد حسین فتایی» افزود: نقش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان در دوان دفاع مقدس، بی بدیل و کم نظیر بوده است.

وی ادامه داد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزایش تولیدات فرهنگی و هنری این حوزه یک ضرورت است که نیازمند جمع آوری و ساماندهی مستندات تخصصی بوده و امیدواریم با افتتاح باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان محقق شود تا اصحاب فرهنگ و هنر در راستای تولید اثر با مشکلات کمتری مواجه باشند.

فتایی تصریح کرد: کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان سال آینده به میزبانی خرم آباد برگزار می شود و برنامه ریزی لازم جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با این رویداد صورت پذیرفته است.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه شهداء بزرگترین هنرمندان تاریخ هستند، گفت: دفاع مقدس یک گفتمان مردمی بود و ارزش‌های دفاع مقدس از آن مردمی است که در راه بقای اسلام و انقلاب از جان و مال خود گذشتند تا پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی برافراشته بماند.

«حجت الله ناصرپور» افزود: لرستانی ها در دوران دفاع مقدس همواره اولین و خط شکن بوده اند و امروز در چهلمین سالگرد شکل گیری آن نیز باید برای حفظ آثار و ترویج ارزشهای دفاع مقدس در کشور پیشگام باشند.

وی ابراز کرد: باید تلاش شود تا نقش پررنگ و موثر لرستانی ها در ابتدا، میانه و خاتمه جنگ به خوبی برای نسل جوان و نوجوان تبیین گردد و در این راستا کمیته های فرعی شورای هماهنگی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله کمیته هنری، نمایشی و ادبیات باید با طراحی و تدوین برنامه های متناسب زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فراهم آورند.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: سازه اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به عنوان یک ابزار فرهنگی برای تبیین نقش لرستان در دوران هشت ساله دقاع مقدس، تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری استاندار لرستان در راستای تخصیص صد درصدی اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه، در هفته دفاع مقدس سال جاری شاهد افتتاح فاز یک و دو این مرکز باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =