میزبانی جام ملت‌های آسیا چند استادیوم مدرن می‌خواهد؟

ورزش سه نوشت: شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد رقابت فدراسیون‌ها برای برگزاری مسابقات جام ملت ها 2027 نشانگر اهمیت و جذابیت این رویداد و تاثیر آن در پیشبرد فوتبال آسیا است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه شنبه با دریافت 5 درخواست از فدراسیون های ایران ، قطر ، هند، ازبکستان و عربستان سعودی درهای ثبت نام برای میزبانی رقابت های جام ملت های آسیا 2027 بست و کار خود را روی پرونده های 5 فدراسیون خواهان میزبانی آغاز خواهد کرد. کشور میزبان این رقابت ها در سال 2021 مشخص خواهد شد.

شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: تصمیم AFC برای انتخاب کشور میزبان جام ملت های  2027 در سال 2021 ، با هدف دادن فرصت بیشتر به کشور میزبان است چرا که با بالارفتن تعداد تیم های شرکت کننده به 24 تیم که به معنای برگزاری 51 بازی است باید 8 تا 10 ورزشگاه با استانداردهای بین المللی برای این مسابقات تجهیز شود.

حضور ایران در بین کشورهای خواهان میزبانی ، در صورت پذیرش این موضوع از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند یک اتفاق بزرگ را برای فوتبال ایران رقم بزند هرچند با توجه به وضعیت نامشخص فدراسیون فوتبال هیچ اطلاعات خاصی از پرونده خواست میزبانی مسابقات منتشر نشده است. با توجه به افزایش تیم ها در جام ملت ها و فرصت زمان 6 ساله ای که بعد از مشخص شدن میزبانی وجود دارد باید دید آیا زیرساخت های فوتبال ایران می تواند تصمیم گیرندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجاب به کسب میزبانی کند؟ البته که اختلاف نظرهای سیاسی کشورهای ایران و قطر با عربستان سعودی شاید شانس کشورهایی مثل هند و ازبکستان را برای برگزاری مسابقات افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید: ایران نامزد میزبانی جام ملت های آسیا 2027 شد

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =