بررسی ۱۰۵۹۴ پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان مرکزی

 مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۹۴ پرونده مربوط به نزاع و درگیری در استان بررسی شد .

 به گزارش خبرآنلاین مرکزی ؛ علی رضایی ۱۱ تیرماه در نشست خبری با اشاره به این آمار بیان کرد: بیشترین موارد پرونده های پزشکی قانونی استان مرکزی مربوط به نزاع و درگیری است.

وی ادامه داد: پس از آن به ترتیب تصادفات رانندگی، سوء مصرف موادمخدر  و غرق شدگی در سدها و بندهای خاکی استان قرار دارد .

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی در ادامه گفت :  سال گذشته هشت هزار و ۳۹۹ پرونده تصادفات رانندگی در پزشکی قانونی استان مرکزی بررسی شد و ۱۱۹۳ جسد معاینه و جواز کفن برای آنها صادر شده است.

رضایی غرق شدگی در سدها و بندهای خاکی  استان را یکی از حوادث مهم و تکرارشونده در تابستان هر سال عنوان کرد که نیازمند توجه بیشتر مردم و دستگاه های مسئول است و ادامه داد :  در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ ،این حوادث ۱۹ نفر افزایش داشته است که نیاز است مردم به ممنوعیت های این حوزه توجه ویژه داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند. 

رضایی بیان کرد: مجموع پرونده های تشکیل شده در پزشکی قانونی استان در سال گذشته ۴۹هزار و ۴۳۶ فقره و در سال ماقبل آن ۴۹ هزار و ۸۹۰ فقره بوده است.

وی اضافه کرد: افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان و اراک یکی از اقدامات صورت گرفته در هفته قوه قضائیه بوده که فضای خوبی برای مراجعه کنندگان ایجاد شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی از حمایت استاندار محترم و سازمان برنامه و بودجه استان به منظور رفع مشکلات تجهیزات و نیروی انسانی این مجموعه تقدیر کرد و ادامه داد: تجهیز و ایجاد امکانات لازم در سالن تشریح ، تهیه دستگاه سنجش سموم فلزی به عنوان یکی از ۶ استان کشور که این تجهیزات را دارند ، اختصاص زمین و رفع مشکلات پزشکی قانونی در شهرستان های استان از جمله اقداماتی است که طی سالهای اخیر انجام شده .

رضایی تاکید کرد: در راستای کاهش اطاله دادرسی در دستگاه قضایی استان، زمان رسیدگی به پرونده ها تا حد امکان کاهش پیدا کرده و برای افرادی که مراجعه نمی کنند نیز سقف زمانی در نظر گرفته شده و پس از آن به مقام قضایی ارجاع داده می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =