نخستین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شوشتر در سال ۹۹ برگزار شد

صبح امروز نخستین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر باحضور فرماندار شهرستان، سرپرست و معاونین دانشکده علوم پزشکی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و روسای ادارات و ارگان ها در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی شوشتر و با محوریت اقدامات مقابله با کرونا و نظارت بر امنیت غذایی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر؛ دکتر مجتبی کلانتر سرپرست  دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست گفت: در شرایطی که ویروس کرونا همه توجهات را به خود جلب کرده، غفلت از موضوع امنیت غذایی، ضربات جبران ناپذیری به سلامت مردم وارد خواهد کرد. 
امنیت غذایی دارای دو وجه است که یک وجه آن مربوط میشود به نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا که توسط معاونت بهداشت دانشکده  انجام می شود اما وجه دیگر که اهمیت بالایی دارد نظارت بر پروسه تولید و بازرسی از صنایع غذایی است که این موضوع  توسط همکاران ما در مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی انجام می شود. 

وی افزود: انتظار مردم از ما به عنوان متولی سلامت جامعه، نظارت دقیق بر تولید محصولات است. وظیفه خود می دانیم که اگر تخلفی صورت بگیرد، قاطع با آن برخورد کنیم و اجازه تخطی از موارد بهداشتی را نخواهیم داد. 

دکتر کلانتر تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و تاکید بر تشدید نظارت ها، ما اقدامات سختگیرانه ای برای نظارت بر روند تولید و توزیع موادغذایی خواهیم داشت.

خوشبختانه اکثر صنایع غذایی شهرستان، بسیار خوشنام هستند که تولیدات آنها در سطح ملی و بین المللی عرضه می شود. قطعا ما اجازه نخواهیم داد با سوء استفاده از شرایط کرونا، برخی تولیدکنندگان اعتماد عمومی را خدشه دار کنند.

 وی با اشاره به بررسی اقدامات مقابله با کرونا در شورای سلامت شهرستان گفت: با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا، وضعیت در کل کشور به گونه ای شده که تکرار اقدامات اولیه عملا امکانپذیر نیست.
 در مبحث پیشگیری، آموزش را در اولویت قرار داده ایم، به ویژه فرهنگ سازی در زمینه استفاده از ماسک که با توجه به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری و تصاویری که از ایشان در حال استفاده از ماسک منتشر شد،حجت بر همه مردم و مسئولین تمام گردید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =