مجلس برای مبارزه با فساد در کنار قوه قضائیه است

سهراب گیلانی گفت:مجلس شورای اسلامی در کنار قوه قضائیه باید در مواردی که قانون تعیین کرده، از قدرت نظارت خود بهره برده و روزنه‌های فساد را مسدود می کند.

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر؛ سهراب گیلانی نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد باید به عنوان منشور در دستور کار سه قوه قرار گرفته و اقدام و برنامه‌ریزی جدی در این رابطه صورت بگیرد.

وی در رابطه با وجود فساد در برخی ارگان‌های دولتی بیان داشت: در گذشته با نفوذهایی که در حاکمیت صورت گرفت، در ادوار مختلف شاهد بودیم که فساد در جاهای گوناگونی از نظام ما متاسفانه ریشه دوانده بود. از مهم‌ترین اموراتی که باید به آن بپردازیم، مبارزه با فسادی است که در دستگاه‌های دولتی در ابعاد مختلف وجود دارد.

گیلانی با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در مقابله با فساد اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی در کنار قوه قضائیه باید در مواردی که قانون تعیین کرده، از قدرت نظارت خود بهره برده و روزنه‌های فساد را مسدود کند. نظارت‌ها باید قوی شوند و با موارد خلاف برخورد شود.

وی ادامه داد: وقتی در مجلس از وزیر یا رئیس جمهور طرح سوال، یا تذکر کتبی یا شفاهی داده می‌شود به سادگی رها نشود و مورد مطالبه هیئت رئیسه قرار گیرد، در مجلس دهم در این خصوص ضعف شدیدی وجود داشت.

نماینده مردم افزود: هم مجلس شورای اسلامی باید در تدوین و مصوب کردن قوانین و هم دولت‌ها در گزینش مدیران در سطح عالی، میانی و شهرها تمام توجه و دقت را برای جلوگیری از فساد به کار گیرند، باید مدیرانی معتقد به اسلام، انقلابی، سالم و شایسته و البته خدمتگذار گزینش شود.

وی از قوه قضائیه خواستار برخورد سریع‌تر با مفسدین شد و اظهار داشت: سرعت عمل در برخورد با مفسدین مختلف نسبت به گذشته باید بیشتر شود و الحمدالله رویکرد جدید در این قوه نشان‌دهنده همین مطلب است؛ در سیستم قوه قضائیه نیز انتخاب قضات خوب با توجه به سیستم‌هایی که خودشان دارند نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: اجرای فرمان و نظرات رهبری در مورد مبارزه با فساد و مفسد می‌تواند نجات‌بخش کشور باشد.؛کشوری که نظامش اسلامی و قوانینش بر اساس دستورات اسلام پایه‌گذاری شده است، بنابراین باید طبق همان اسلام هم مبارزه با فساد در آن انجام شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =