‌ واکنش غرضی به صحبت‌های رفیق‌دوست/ شما باید پاسخ بدهید که چرا برای جلوگیری از ترور مسئولان،محافظ نگذاشتید

شرق نوشت:سیدمحمد غرضی، کاندیدای ریاست‌جمهوری دور دهم بعد از صحبت‌های رفیق‌دوست مبنی بر اینکه او مانع گذاشتن محافظ‌ برای حراست از انقلابیون و شخصیت‌ها شده بود، درباره محافظت در اوایل انقلاب و تشکیل سپاه توضیحاتی را ارائه داد.‌

او  در واکنشی منطقی به صحبت‌های عجیب رئیس اسبق بنیاد مستضعفان گفت: در دوم اردیبهشت سال ۵۸ به همراه مرحوم خانم دباغ خدمت حضرت امام (ره) رسیدیم و توضیح دادم که هیچ‌چیزی به‌جز کودتا در این شرایط انقلاب را تهدید نمی‌کند و بعد از این صحبت‌ها حضرت امام خمینی (ره) خواستند پیشنهاد من را بدانند که گفتم تشکیل تشکلی برای حراست از انقلاب که همان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی افزود: بعد از صحبت‌های من با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، امام بلافاصله به شورای انقلاب اسلامی دستور دادند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شود و نامه ایشان را مرحوم خانم دباغ به شورای انقلاب برد.
وی با اشاره به اینکه خانم دباغ همان موقع به بنده گفتند که رفتم شورای انقلاب نامه حضرت امام را به آقای شهید بهشتی دادم، درباره سخنانی که بین شهید بهشتی و خانم دباغ بیان شده بود، گفت: خانم دباغ توضیح داد که بعد از ابلاغ نامه امام (ره)، مرحوم بهشتی فرمودند که دستور امام روی چشم ما اما دادن نیروی مسلح به آدم سیاسی صلاح نیست و به‌این‌ترتیب سپاه تشکیل شد.
غرضی ادامه داد: بر همین اساس یک روز آقای هاشمی  با شهید محمد منتظری و آقای منصوری به سپاه تشریف آوردند و گفتند که شورای انقلاب آقای منصوری را به‌عنوان فرمانده سپاه معرفی کرده است و اما الان دراین‌باره رأی‌گیری می‌کنیم. برهمین‌اساس از هفت ‌نفری که در آنجا بودند، طبیعی بود که آقای هاشمی، منصوری و محمد منتظری به آقای منصوری رأی دادند و به‌این‌ترتیب آقای منصوری فرمانده سپاه شد.
او در ادامه صحبت‌هایش به مصاحبه اخیر رفیقدوست اشاره کرد و گفت: جناب رفیق‌دوست گفته‌اند که من برای بزرگان محافظ نگذاشتم اما در پاسخ باید بگویم اوایل انقلاب تروری در کار نبود. بعد از اینکه ترورها شروع شد، برای بزرگان حفاظت گذاشته شد اما من دیگر در سپاه مسئولیتی نداشتم. من هم متأسفم که چهار امام‌جمعه محترم شهید شدند؛ درحالی‌که محافظ نداشتند اما آقای رفیق‌دوست پاسخ دهد آیا در زمان وقوع حوادث تروریستی هفتم تیر و هشتم شهریور بنده مسئول بودم یا آقای منصوری مسئول بود؟
او افزود: وقتی من مسئول سپاه بودم، آقای رفیق‌دوست در این ارگان هیچ مسئولیتی نداشتند ولی در زمان آقای منصوری او در سپاه مسئول شد، بر همین اساس من از او می‌پرسم که چرا برای حزب جمهوری اسلامی و رئیس‌جمهور محافظ نگذاشتید؟
غرضی با اشاره به اینکه به عقیده بنده هرکس که در انقلاب کوچک‌ترین سهمی داشته باشد، به حدی که حتی یک مرتبه مرگ بر آمریکا گفته باشد، حفظ و صیانت شخصیت او بر من واجب است، افزود: اکنون با توجه به شرایط علاقه‌مند نیستم که جریان‌های ضدانقلابی را توضیح دهم و این ماجرا بماند برای روز قیامت. من 60 سال سرباز انقلاب بوده‌ام و تا نفس دارم سرباز خواهم ماند و هرگز در دور باطل انداختن تقصیر به گردن دیگران وارد نخواهم شد.
وزیر دولت رجایی خاطرنشان کرد: انقلاب سر جای خودش هست و ‌ ادامه پیدا خواهد کرد؛ فقط می‌خواهم به مسئولان بگویم روز قیامتی هم دارند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =