پتروشیمی هگمتانه همدان مهرماه امسال افتتاح می شود

استاندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه می‌تواند در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و تقویت شعار سال مبنی بر جهش تولید، نقش موثری در اشتغال و تولید استان همدان ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سیدسعید شاهرخی، با اشاره به پیشرفت طرح احداث پتروشیمی هگمتانه گفت: این واحد صنعتی در مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌ رسد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: منابع مالی و خوراک اولیه شرکت پتروشیمی هگمتانه طبق وعده مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران تامین شده است.

وی اضافه کرد: ظهر دیروز به همراه مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران و جمعی از مسوولان از پتروشیمی هگمتانه بازدید کردیم و آخرین مراحل پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

شاهرخی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی هگمتانه به سرعت در حال پیشرفت است افزود: از تمام ظرفیت و امکانات استان برای به سرانجام رساندن این طرح بهره می بریم.

استاندار همدان میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح را ۷۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده است‌.

لازم به ذکر است، پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی و اتمام این طرح با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شد اما از سال ۹۸ عزم مسوولان برای بهره برداری از این طرح بزرگ جدی تر شد.

این طرح در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته و در آستانه راه اندازی است با افتتاح این پروژه مهم اقتصادی و صنعتی، برای ۲۳۷ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =