پس از سخنرانی ظریف چانه‌زنی درباره ایران شدت می‌گیرد

یک روزنامه ژاپنی در گزارشی از جلسه شورای امنیت معتقد است که پس از این جلسه و پایان سخنرانی ظریف چانه زنی کشورها در خصوص تصمیم گیری برای تهران شدت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه ان اچ کی ژاپن در بازتاب جلسه شورای امنیت برای ایران با عنوان اختلاف ایران و آمریکا پیرامون تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل نوشت:

در نشست شورای امنیت سازمان ملل که درباره مسائل ایران برگزار شد ، از یک سو آمریکا تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را بر اساس توافق هسته ای درخواست کرد و از سوی دیگر ایران با اشاره به اینکه لغو تحریم های تسلیحاتی بخشی از توافق هسته ای است ، با رویکرد آمریکا به شدت مخالفت کرده است.
نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل روز سی ام ماه ژوئن درباره عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی برگزار شد و در این نشست کشورهای مختلف درباره تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ابراز نظر کردند.

در این میان مایک پمپئو ،‌ وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که اگر اقدامی صورت نگیرد ایران می تواند با خرید جنگنده های روسی امنیت کشورهای همسایه را تهدید می کند. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه:« فشار تحریم ها برای تغییر رفتار ایران است. شورای امنیت سازمان ملل باید به تعهداتش برای مقابله با تهدیدهای ایران پایبند باشد » تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را درخواست کرد.

از سوی دیگر ظریف ، ‌وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه:« چارچوب زمانی رفع محدودیت های تسلیحاتی که در توافق هسته ای پیش بینی شده ، بخش جدا نشدنی توافق هسته ای است »‌ کشورهای مختلف را به مخالفت با پیشنهاد آمریکا که از توافق هسته ای خارج شده ، فراخوانده است.

 همچنین چین درباره تحریم های تسلیحاتی علیه ایران گفت:«‌آمریکا از توافق هسته ای خارج شده است و حق ندارد آن را پس بگیرد. » افزون بر این روسیه با اشاره به اینکه:«‌ تحریم های تسلیحاتی علیه ایران یک اقدام موقت است و هرگز درباره تمدید آن بحث نخواهد شد » رویکردی موافق با ایران نشان داده است. از سوی دیگر ، آلمان ،‌ انگلستان و فرانسه رویکردی موافق با نگرانی های آمریکا نشان دادند. اما بیشتر کشورها موضعی نگرفته اند و انتظار می رود چانه زنی ها میان کشورهای ذینفع در ماه اکتبر که  قرار است تحریم های تسلیحاتی ایران لغو شود ، شدت پیدا کند. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =