۱ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
آیا بی بی دولت را منحل می کند؟

ایسنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجددا ائتلاف آبی - سفید به رهبری بنی گانتس را تهدید به انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده که اگر ائتلاف آبی سفید با تصویب بودجه یک ساله برای دولت طی یک هفته آینده مخالفت کند، دولت ائتلافی را منحل کرده و انتخابات زودهنگام را برگزار خواهد کرد.

تصویب بودجه دولت جدیدترین بحران و اختلاف بین دو طرف دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی یعنی نتانیاهو و گانتس است.گانتس درصدد است تا تأیید طرح الحاق را مشروط به تصویب بودجه دوساله دولت اسرائیل کند. نتانیاهو خواهان آن است که بودجه اسرائیل فقط برای سال آتی تدوین و تصویب شود اما بنی‌گانتس اصرار دارد که باید بودجه برای دو سال آتی تصویب شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قبل از این دو طرف بر سر طرح الحاق کرانه باختری و زمان و شیوه اجرای آن هم با هم اختلاف نظر داشتند و نتانیاهو سر این مساله هم بارها تهدید به انحلال دولت و برگزاری انتخابات جدید کرده بود.

نتانیاهو و گانتس دو هفته پیش برای بررسی تصویب بودجه دولت به مدت یک سال با هم دیدار کردند، این در حالی است که طبق توافق قبلی قرار بود بودجه دوساله تصویب شود. این جلسه بدون هرگونه توافقی در مورد بودجه پایان یافت.

گانتس اکنون با بحرانی جدی دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا در صورت موافقت با بودجه یک ساله، این احتمال وجود دارد که ائتلاف دولتی ظرف مدت ۹ ماه منحل شود. این در حالی است که این طرح مورد تایید کامل وزارت دارایی نیز هست.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =