۲ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کره شمالی تکلیف ترامپ را روشن کرد

فارس نوشت: معاون اول وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد تا زمانی که آمریکا از «سیاست‌های خصمانه» خود علیه پیونگ‌یانگ دست نکشد، کشورش برنامه‌ای برای مذاکره با واشنگتن ندارد.

کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد.

این اظهارات از سوی «چو سون هوئی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه به خبرنگاران در نیویورک گفت که شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی داشته باشد.

«مون جائه این» رئیس‌جمهورکره جنوبی هم که برای برگزاری مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا بسیار تلاش کرده بود، روز سه‌شنبه در جلسه‌ای ویدئوکنفرانسی با سران اروپایی گفت که امیدوار است ترامپ و کیم قبل از انتخابات آمریکا با یکدیگر ملاقات کنند.

طی چند هفته اخیر تنش در شبه‌جزیره کره تشدید شده است. کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد. 

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =