ظریف با مخالفان داخلی هم اتمام حجت کرد؟

سردار دیپلماسی بار دیگر با سخنرانی مقتدرانه خود شورای امنیت، کشورهای حاضر را خلع سلاح کرد. چرا که پاسخ و توجیهی برای دفاع از یکجانبه گرایی و خودکامگی امریکایی ها نداشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر ظریف در جلسه شورای امنیت با این جمله فصل الخطاب مواضع ایران را بیان کرد. جمله ای که هم تهدید بود و هم نرمش،به عبارتی راهبرد ایران دیگر صبر استراتژیک نخواهد بود. ظریف با بیان همه مستندات و همه تلاش های جمهوری اسلامی برای حفظ توافق هسته ای با جامعه جهانی اتمام حجت کرد و با زبان رسای دیپلماتیک و حقوقی تهدید کرد که اگر درخواست آمریکا وتو نشود باید منتظر عواقب آن باشند. وزیر خارجه کشورمان کما فی سابق با سخنرانی های بی بدیل خود در تاریخ دیپلماسی ایران بار دیگر انزوا و یکجانبه گرایی امریکا و نگاه واقع گرایی ایران را به جهان نشان داد.

اما نکته سخنرانی ظریف شروع آن با جمله ای از مصدق و نوع برکناری او بود. اتمام سخن او نیز نتیجه گیری از سخنرانی مصدق در ان سالهای غمبار ایران بود که در پی ان کودتای 28 مرداد را به همراه داشت. همان روزی که صبح ان روز مردم شعار دادند زنده باد مصدق و در شب هنگام شعار مرده باد مصدق سردادند. ظریف زیرکانه سخنرانی را اغاز کرد کنایه او تنها به جامعه بین الملل نبود بلکه به مخالفان داخلی که او را خائن خطاب می کنند نیز بود! ظریف شاید به طور تلویحی سرنوشت خود را مانند مصدق دید. همان هایی که پس از انعقاد برجام ظریف را سردار دیپلماسی خطاب کردند و برای او کف و سوت می زدند و پس از خروج از برجام او را خیانتکار نامیدند! دو پهلو بودن کنایه ظریف و اشاره به سرنوشت مصدق حکایت این امر است که امریکا از محبوبیت ظریف در داخل کشور سوء استفاده کرد همانطور که از محبوبیت شهید سردار قاسم سلیمانی استفاده کرد، دو بال دیپلماسی  و نظامی و توازن قدرتمند سیاست برون مرزی ایران به راحتی هدف حمله سی ای ای و دولت ترامپ شدند. انهم با کمک کسانی که شعار مرده باد ظریف سر دادند و با چشم به هم زدنی سردار ایران شهید و ظریف نیز از چشم مردم!  با این حال او عقب نشینی نکرد و همچنان برای حفظ منافع کشور و مردم ایران فارغ از همه حملات و هجمات سیاسی به کار خود یک تنه ادامه داد و امروز با سخنرانی خود حجت را برای همگان تمام کرد. ظریف بار دیگر، زیرکانه پروژه نفوذ در داخل کشور را یادآوری کرد. کسانی که مانع از پیشبرد سیاست خارجی و منافع کشور شدند و حالا بر سر جنازه توافق مرثیه خوانی می کنند.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    زنده بادظریف غرورایران