پاسخ‌های عجیب اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به چند سوال ساده!

روزنامه فرهیختگان سراغ نمایندگان دوره جدید مجلس که در کمیسیون فرهنگی فعالیت می‌کنند، رفته و از آنها در مورد برنامه‌های فرهنگی و اهداف‌شان پرسیده است.

کمیسیون فرهنگی مجلس معمولا دیرتر از کمیسیون‌های دیگر تشکیل می‌شود؛ چون اولویت نمایندگان، حوزه‌های دیگر و کمیسیون‌های دیگر مجلس است.

برای تحلیل این مساله هم فاکتورها و دلایل زیادی وجود دارد. این بار سراغ نمایندگان دوره جدید مجلس رفتیم که در این کمیسیون فعالیت می‌کنند و از آنها درباره آخرین کتاب و فیلمی که خوانده و دیده‌اند، پرسیده ایم. جواب‌ آنها را ببینید.

حسین میرزایی، نماینده اصفهان:

* اولویت اول برای من مساله آرد استان اصفهان بود و انتخاب اول بنده هم با توجه به ضرورتی که در استان‌مان داشتیم، کمیسیون فرهنگی نبود.
* آخرین کتابی که خواندم قرآن است. همین چند ساعت پیش قرآن خواندم و خیلی اهل کتاب‌های این‌جوری نیستم.
* آخرین فیلمی که دیدم دیشب بود، اما اسمش را نمی‌گویم.

احمد راستینه‌هفشجانی، نماینده شهرکرد

* آخرین کتابی که خواندم طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مقام معظم رهبری بود. آخرین فیلم سینمایی که دیدم فیلم زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی بود.

حسین جلالی، نماینده شهرستان رفسنجان:

* در حوزه انتخابیه‌ام هستم و مراجعه‌کننده زیاد دارم. خیلی نمی‌توانم پاسخ بدهم. من حقیقتا از دیدن فیلم معذورم چون از صبح تا شب، یا در مجلس هستم یا در حوره انتخابیه. فقط اگر فرصت کنم اخبار گوش می‌دهم. بیشتر هم طرفدار کتاب‌های ساندویچی هستم. «سه روز در قیامت» آخرین کتابی است که خوانده‌ام. اتفاقا ۵۰۰ جلد از این کتاب را گرفتم و هدیه دادم.

سیدمجتبی محفوظی، نماینده آبادان:

* من حق دارم که کمیسیونم را خودم انتخاب کنم و انتخابم کمیسیون فرهنگی نبوده است. به این کاری که دوستانم انجام دادند و اسمم را در این کمیسیون قرار دادند، اعتراض دارم.
* من خودم را عضو این کمیسیون نمی‌دانم. از شما می‌خواهم که این موضوع را خبری کنید. در اولویت‌های من اصلا کمیسیون فرهنگی نبوده است. نه اولویت اول، نه حتی اولویت دهم. من در کمیسیون انرژی مجلس حضور دارم.

مجید نصیرایی، نماینده فردوس و طبس:

* یک کتاب در مورد شهید سلیمانی تورق کردم. یک کتاب در مورد حوزه انتخابیه‌ام بوده است. آخرین فیلم را هم همین چند وقت قبل با خانواده دیدم که «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا بود.

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر، بردسکن‎ و خلیل‌آباد:

* آخرین کتابی که خواندم تفسیر قرآن در نگاه امام(ره) بود که جلد دومش را تمام کردم ‎و شب گذشته هم مثنوی مولوی را به پایان رساندم. خیلی اهل فیلم دیدن نیستم و ‎آخرین فیلمی که دیدم سریال تلویزیونی پایتخت در ایام نوروز بود.

۲۵۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =