صالحی: شهید سلیمانی باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه خواهد ماند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از سردیس شهید سلیمانی، پوستر جشنواره‌های بین‌المللی ذوالفقار و ملی تئاتر سردار آسمانی گفت: شهید سلیمانی را می‌توان در یک جمله اینگونه تعریف کرد که او باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه ماند، شکوه و عزت همیشه همراه انسان‌هایی همچون شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عباس صالحی امروز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره‌های بین‌المللی ذوالفقار(استان خوزستان) و تئاتر سردار آسمانی(کرمان) و رونمایی از سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در تالار رودکی برگزار شد ضمن تشکر از حضور خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: وقتی امام راحل رحلت کردند یکی از رسانه‌ها آن زمان تیتر زد «باشکوه آمد و باشکوه رفت» و امروز هم می‌توان از این تیتر اقتباس کرد و گفت «سرادر سلیمانی باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه خواهد ماند»، می‌توان گفت به این شکل زیست کردن رمز و راز زیادی دارد.

او در ادامه با برشمردن ویژگی‌های انسان‌هایی همچون شهید سپهبد سلیمانی خاطرنشان کرد: اولین ویژگی که انسان را به خدا می‌رساند تقوا است، در کنار تقوا؛ احسان ویژگی دیگری است که انسان‌های همچون شهید سلیمانی دارند، وقتی انسانی متقی و محسن شد معیت الهی او را فرا می‌گیرد و این معیت آثار زیادی برای انسان‌های متقی و محسن به همراه دارد. شکوه و عزت همیشه همراه انسان‌هایی همچون شهید سلیمانی است، زندگی و مرگ این افراد همیشه باعزت همراه است، زیست شهید سلیمانی به گونه‌ای است که یک مراقبت پویا و همراه با عمل و حرکت را می‌توان در آن دید.

صالحی یادآور شد: اخلاص خیلی سخت است زیرا یک مراقبت سخت درونی می‌خواهد زیرا انسان نباید دچار هواهای نفسانی شود، هیچکس از شهید سلیمانی در طول چهل سال گذشته منیت ندیده است، کسانی که در این وادی بودند می‌دانند با چنین جایگاهی نداشتن ادعا در هیچ چیز چه مسیر سختی است. مراعات حدود شرعی و اخلاقی در شهید سلیمانی متبلور بود، رهبر معظم انقلاب نیز در مورد ایشان به همین ویژگی تاکید داشتند و فرمودند « شهید سلیمانی یک جنگاور مسلط نظامی و هم یک فرد با مراعات حدود شرعی بود»، اینکه در سخت‌ترین شرایط انسان حدود انسانی، اخلاقی و شرعی را فراموش نکند کار بسیار دشواری است. مهار نفس در لحظات سخت و رعایت حدود انسانی و شرعی کار آسانی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی چهل سال بی‌وقفه در خط جهاد بود، در جبهه دفاع مقدس و همچنین مقابله با تروریسم خط نبرد و مبارزه را رها نکرد. ایشان همیشه مردمی بود و مردمی زیست، به همین خاطر مردم به ایشان ادای دین دارند. او پناهگاه مردم بود و با مردم ارتباط نزدیکی داشت. 

او ادامه داد: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، این شهید با دفاع مقدس جان گرفت و بوی او در میان همگان پیچید، امسال اولین سالگرد دفاع مقدس بدون حضور این شهید والامقام است اما حیات ایشان در بین همه جاری و ساری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سهم خود در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتباط و نقش شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس را پاس خواهد داشت و مکتب شهیدان و هم مکتب شهید سلیمانی را معرفی خواهد کرد. امسال همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس همه استان‌ها به ویژه استان خوزستان و کرمان به عنوان دو بال این حرکت خواهند بود، خوزستان به اعتبار روزهای سخت جنگ و خون‌هایی که در این خاک ریخته شد تا خاک وطن حفظ شود و کرمان نیز به عنوان زادگاه این شهید دو استان اصلی در اجرای برنامه‌ها خواهند بود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =