امام جمعه کرمان: ابعاد مختلف مکتب سلیمانی را باید هنرمندانه در جامعه ترویج داد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: ابعاد مختلف فرهنگ و مکتب سلیمانی باید هنرمندانه در جامعه ترویج و گسترش داده شود.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان :حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی  در آیین رونمائی از پوستر و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی که در ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور وزیر ارشاد و خانواده شهید سلیمانی در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی یک رخداد مهم فرهنگی است اظهار داشت: برگزاری این جشنواره برکات و ثمرات زیادی در راستای ترویج مکتب سلیمانی دارد.

وی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب اسلام و امام خمینی(ره) است ادامه داد: انتظار می‌رود تا راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی جریان هنر، هنرمندان و جامعه هنری کشور ابعاد مختلف این فرهنگ و مکتب را هنرمندانه ترویج کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ۴۰ سال ایستادگی در خط ایثار و شهادت، دلسوزی نسبت به مردم و ایستادگی در راهی که ادب و معرفت در آن حرف اول را می‌زند از ابعاد این مکتب است گفت: ۴۰ سال مقاومت در تبعیت از امامین انقلاب، به تصویر کشاندن تواضع و سادگی، دفاع از ارزش‌های اسلامی، گسترش دامنه مقاومت، سر و سامان دادن به جبهه مقاومت و در خدمت اسلام و مردم بودن از ابعاد دیگر مکتب شهید سلیمانی است که باید برای مردم و جامعه تبیین شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم از این رخداد بزرگی که در کشور رقم می‌خورد با زبان هنر بتوانیم کمال استفاده را بکنیم افزود: مکتب شهید سلیمانی را باید با در ابعاد خود گسترش داده و تبلیغ کنیم.

در این آیین محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه هنرمندان استان کرمان همواره در هنر انقلابی خوش درخشیدند و هنرمندان ارزشمندی در عرصه پایداری و مقاومت داشتیم اظهار داشت: سردار سلیمانی متعلق به همه مردم ایران و دنیاست.

وی با اشاره به اینکه امروز گلزار شهدای کرمان به مامن بسیاری از دلدادگان شهادت و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است گفت: اگر شیوع ویروس کرونا نبود امروز استان کرمان میزبان راهیان نور و میهمانانی بودیم که برای زیارت مرقد ایشان به کرمان می‌آمدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم ارزش این شهید را بدانیم و در بزرگداشت مقام والای شهید سلیمانی به هر شکل، کوتاهی نکنیم افزود: همه امکانات و ظرفیت‌های استان کرمان برای پرورش نسل جوان در حوزه هنر متعهد در اختیار قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان است که برای کمک به این فضا از هر توانی که دارند مضایقه نکنیم ادامه داد: در استان آمادگی داریم تا در حوزه دفاع مقدس، ادبیات پایداری و شهدا کمک کنیم و استاندار کرمان در حوزه فرهنگ و هنر ارتباط زیادی با وزارت ارشاد دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =