گرانی مرغ یک مشکل ملی است / بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان کرمان انجام شد

معاون صمت استان کرمان با اشاره به بازرسی بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در استان گفت: کمبود مرغ باعث گرانی آن شده که یک مشکل ملی است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : محمدرضا ابوالقاسمی  در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه نظارت بر بازار در استان کرمان اظهار داشت: سه تیم نظارتی در معاونت بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نظارت و بازرسی ۹۰ هزار واحد صنفی، صنعتی، معدنی و بازرگانی را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه سالانه و در ایام مختلف بازرسی‌هایی به صورت مستمر و دوره‌ای از واحدهای صنفی استان انجام می‌شود گفت: در سال‌جاری بیش از ۲۰ هزار مورد گزارش تلفنی به ستاد خبری و مشارکت مردمی ما رسیده که ۹۰ درصد آنها به نتیجه رسیده است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه از لحاظ نیرو و تجهیزات در مضیقه هستیم افزود: با وجود همه کمبودها توانستیم که بازار را تقریبا کنترل کنیم و جو روانی که بر جامعه ایجاد می‌شود را مهارکنیم.

ابوالقاسمی با عنوان اینکه امسال بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در استان مورد بازرسی قرار گرفته گفت: در این بازرسی‌ها ۸۰۰ پرونده تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را بیش از ۲۸ میلیارد ریال دانست و افزود: در حوزه قاچاق کالا در استان کرمان اخیرا ۱۴ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی آن بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال ارزش ریال است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به مشکل گرانی مرغ در استان کرمان گفت: نظارت‌ها در حال انجام است اما گرانی مرغ یک مشکل ملی است.   

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی مردم و شیوع ویروس کرونا مرغداران نتوانستند جوجه‌ریزی کنند افزود: برخی از واحدهای ما تعطیل شدند و برخی جوجه‌ریزی نکردند و این مسئله باعث شد تا امروز با کمبود مرغ در استان کرمان روبه‌رو باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =