«جهاد روشنایی» توسط بسیج مهندسین خراسان رضوی کلید خورد

رئیس بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی از کلید خوردن طرح جهاد روشنایی با همکاری بسیج مهندسین استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : مجتبی تنها  اظهار داشت: این طرح یک طرح ابلاغی از سوی سازمان بسیج مهندسین کشور است که  با همکاری سازمان بسیج سازندگی و تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌ها و شرکت های برق استان و مشهد قابل اجراست.

وی افزود: این طرح یکی از محورهای بسیج است که در راستای کمک به محرومین و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی کلید خورده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی گفت: در این حوزه با وام‌های مناسبی که پرداخت می‌شود امکان ایجاد نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی برق خورشیدی را در مناطق کمتر برخوردار و محروم با معرفی از کمیته امداد و بهزیستی خواهد شد وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح تلاش ما این است که از توان و ظرفیت ملی در عرصه‌هایی که توانمندی وجود دارد از حوزه‌های داخل استان بهره‌مند شویم.

تنها با اشاره به اینکه شرکت‌های توانمندی در زمینه اینورتر و پنل‌های خورشیدی در سطح کشور وجود دارد که جزو بهترین رده‌های تولیدکننده محصولات هستند، افزود: با توجه به ظرفیت موجود در مشهد ما در زمینه پیمانکار و توزیع شرکت برق در سطح مشهد و استان توانستیم در کشور سرآمد باشیم.

وی بیان داشت: ظرفیت خوبی در حوزه پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر داریم. در این طرح با ساخت پنل‌های خورشیدی و اینورترها و سازه‌های پروژه برق خورشیدی علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و تولیدکننده داخلی افزایش تولید و ارزآوری خوبی را به همراه خواهد داشت.

تنها بیان کرد:  فروش برق در واقع یکی از راه‌های ارزآوری راحت و خوب است که می‌توان تولیدات برقی که به روش پاک انجام می‌شود را صادر نمود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ساخت حدود ۱۰۰۰ پنل خورشیدی ابلاغ شد که متاسفانه با توجه به مشکلاتی که برای دولت به وجود آمد امکان واگذاری وام‌ها انجام نشد و این امر محقق نشد. امسال هنوز بابت تعداد ساخت پنل‌ها ابلاغی صورت نگرفته اما قطعا حدود ۱۰۰۰ پنل باید مصوب شود و ما با توجه به واگذاری تسهیلات، آمادگی و اجرای این طرح را خواهیم داشت که تا پایان سال باید اجرایی و به اتمام برسد. 

تنها تصریح کرد: از زمان صدور ابلاغ  ظرف مدت یک ماه می‌توانیم اجرای پروژه را داشته باشیم. به لحاظ زیر ساخت‌ها شرکت‌هایی که توانمندی دارند و افرادی که متقاضی نصب پنل‌ها هستند، شناسایی  و مشخص شده‌اند و به محض ابلاغ وام‌ها و پرداخت تسهیلات ظرف مدت یک ماه پروژه را اجرایی می‌کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =