۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
قیمت روز آهن آلات ساختمانی

آهن آلات ساختمانی واژه ای است که بارها به گوش همه رسیده است. درباره این آهن آلات گفته می شود دارای کاربرد وسیعی می باشند . شاید در سطح شهر بارها ساختمان های در حال ساخت را دیده باشید . حتما متوجه این موضوع شده اید که در این ساختمان ها از مصالحی مانند آجر ، سیمان ، اسکلت های فلزی و ... به کار رفته اند که در واقع این اسکلت ها از جنس آهن می باشند.

آهن یک عنصر بسیار ارزشمند در ساختمان سازی محسوب می شود و بشر برای تامین یکی از نیاز های اصلی خود یعنی مسکن حتما به آن نیاز خواهد داشت و عدم وجود آن تقریبا غیر قابل تصور است . به همین دلیل قیمت آهن آلات ساختمانی برای بسیاری از افراد در هر جای جهان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد . اما آیا تا کنون از خود پرسیده اید که منظور از آهن آلات ساختمانی چیست؟

 در ابتدای این مطلب ما به این سوال به طور کامل پاسخ خواهیم داد. و برای به دست آوردن و آگاهی از قیمت های آهن آلات بایستی با مرجع معتبر آن در ارتباط باشید که ما بهترین مرجع  که شرکت تهران آهن است را به شما معرفی میکنیم . برای مشاهده قیمت آهن به روز بر روی لینک کلیک کنید .

آهن آلات استفاده شده در ساختمان سازی

تیرآهن

یکی از پرکاربرد ترین قطعات آهنی استفاده شده در ساختمان سازی می باشد. این قطعه آهنی در واقع در قرن بیستم کشف و به کار گرفته شد. بعد از کشف این قطعه ارزشمند استفاده های بسیار زیادی از آن ها شد و تقریبا استفاده آن در سراسر دنیا همه گیر شد. تیر آهن ها دارای دو بال و یک جان می باشند.

اگر از مقطع تیرآهن به آن نگاه کنیم دو خط افقی خواهیم دید و یک خط عمودی که به دو خط افقی بال تیرآهن و به خط عمودی جان تیرآهن می گویند.

تیرآهن های در سه استاندارد در سراسر جهان تولید می شوند این سه طبقه بندی عبارت اند از:

· تیرآهن IPE

شکل این تیرآهن ها به گونه ای است که ضخامت بال های آن از لبه تا جان تیرآهن یکسان است.این تیرآهن ها مورد تایید اروپا و ایران می باشد.

· تیرآهن INP

از این تیرآهن ها در چین و روسیه بسیار استفاده می شود. از این تیرآهن ها در ساخت ستون ها ، تیرها و خرپا استفاده می شود. شکل ظاهری آن ها به این صورت است که ضخامت بال ها از لبه بال تا جان تیرآهن افزایش پیدا می کند.

· تیرآهن IPB

این تیرآهن ها جز تیرآهن های بال پهن محسوب می شوند که خود تیرآهن های بال پهن به دو نوع بال پهن سبک و بال پهن سنگین تقسیم می شوند.

· تیرآهن لانه زنبوری

این نام گذاری به دلیل شکل ظاهری این تیرآهن می باشد. در سراسر جان تیرآهن لانه زنبوری سوراخ هایی به شکل شش ضلعی می باشد. این سوراخ ها باعث می شوند تا تحمل لنگر خمشی بزرگتر افزایش پیدا کند. در واقع تیرآهن لانه زنبوری این امکان را به شما می دهد تا در طول های بزرگتر بتوانید از تیرآهن استفاده کنید. شرکت تهران آهن خدمات برش نیز دارد و تیرآهن را به صورت شبکه ای در هر سایز مد نظر انجام میدهد .

برای مشاهده انواع قیمت تیرآهن از کارخانجات مختلف میتوانید به سایت معتبر تهران آهن مراجعه فرمایید .

ناودانی

ناودانی نیز یکی از پرکاربرد ترین آهن آلات ساختمانی می باشد. این قطعه آهنی در مقابل خمش کمی ضعیف عمل می کند به همین دلیل از آن ها در تیر های مرکب و مشبک و یا به صورت جفت استفاده می شود.

نبشی

به گفته تهران آهن نبشی هم مانند قطعات دیگر کاربرد فراوانی در ساختمان سازی دارد. نبشی ها به دو صورت مرکب و منفرد به کار گرفته می شوند. از نبشی ها برای وصل کردن تیرآهن به بیم ها و یا برای اتصال پل ها به ستون ها استفاده می شود.

میلگرد

از میلگردها در سازه های بتنی بیشتر استفاده می شود و دلیل این کار این است که با این کار می توانند استحکام بتن را افزایش دهند. از میلگرد ها همراه بتن در کف ، سقف و ستون ها استفاده می شود.

میلگرد های موجود در ایران دارای سه نوع :

· میلگرد ساده

· میلگرد آجدار

· میلگرد آجدار پیچیده

می باشند.

همچنین میلگرد ها از نظر جنس به دسته های زیر تقسیم می شوند:

· میلگرد کربنی

· میلگرد های مشبک

· میلگرد های روکش دار

· میلگرد های اروپایی

· میلگرد های ضد زنگ

· میلگرد های گالوانیزه

· میلگرد های فایبرگلاس

باید بدانید که نوع ضد زنگ آن بیشترین مقاومت را برای بتن به ارمغان می آورد.

برای مشاهده قیمت روز میلگرد میتوانید از اینجا وارد شوید .

ورق

ورق ها نیز استفاده متنوعی در ساختمان سازی دارند. برای ساخت قطعات مرکب مانند تیرهای مرکب ، ستون های مرکب و تقویت سازه فلزی از آن ها استفاده می شود . همچنین باید این موضوع را بدانید که به ورق هایی که عرض آن ها کمتر 160 میلی متر می باشد تسمه می گویند.

تا به این جای کار با انواع آهن آلات ساختمانی آشنا شده اید. اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که قیمت این قطعات فلزی را چه عواملی تعیین می کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نوسانات قیمت این قطعات تابعی از عوامل زیر می باشند:

· عرضه و تقاضا

· نرخ ارز

· قیمت مواد اولیه

· هزینه های حمل و نقل

· شرایط سیاسی جهان

· ویروس کرونا

هر یک از عواملی که گفته شده به نحوی بر روی نوسانات قیمت آهن آلات ساختمانی تاثیر دارند و نمی توان گفت که این نوسانات فقط مربوط به یک عامل می باشد.

شما می توانید این نوسانات را در سایت تهران آهن به صورت روزانه و کاملا به روز مشاهده کنید چون تهران آهن یکی از معتبر ترین سایت های فروش و اطلاع رسانی قیمت آهن می باشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407145