فرماندار ملایر: ۵۰۰ هکتار جنگل به وسعت فضای سبز شهرستان ملایر اضافه شد

فرماندار ویژه ملایر گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در نهالستان ملایر پرورش و جهت کشت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین از ملایر ؛ قدرت الله ولدی، فرماندار ویژه شهرستان ملایر در گفتگویی با اعلام اینکه نهالستان قدس ملایر تنها نهالستان استان است که اسفند پارسال ۴۰۰ هزار نهال صنوبر را رایگان برای توسعه جنگل کاری بین تمام شهرستان‌های استان توزیع کرده است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ هکتار جنگل به وسعت فضای سبز شهرستان ملایر افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری منابع طبیعی استان همدان و شهرستان ملایر از پارسال جهش بزرگی در توسعه جنگل کاری صورت گرفته و به جای سهمیه ۱۰۰ هکتاری شهرستان ۵۰۰ هکتار توسعه جنگل‌ها و کاشت نهال داشتیم و برای امسال هم آمادگی ایجاد ۵۰۰ هکتار جنگل کاری جدید در ملایر وجود دارد.

فرماندار ملایر با اشاره به کاشت نهال‌های کم آب بر و سازگار با اقلیم شهرستان گفت: این جنگل کاری‌ در منطقه حاجی آباد، سد کلان، بام ملایر، منطقه دم سیاه، دانشگاه ملایر و شهرهای سامن، جوکار، زنگنه و ازندریان انجام شده و علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه و توسعه جنگل کاری ورودی‌های شهر برای جذب گردشگران را ایجاد کرده‌ است.

ولدی اضافه کرد: از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان ملایر، ۱۳۸ هزار هکتار آن مرتع، ۶۷۲ هکتار جنگل و ۱۶۷ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =