ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی در تبریز مطالبه جامعه بازنشستگی است

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی در تبریز از مطالبه های جامعه کارگری و بازنشستگی استان است.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، روز پنجشنبه در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل تامین اجتماعی با وی به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، افزود: با وجود تاریخچه نه چندان مطلوب این بیمارستان امید است با پیگیری آن از سوی مدیران هرچه سریع‌ تر به نتیجه برسد.

وی با انتقاد از سیستم اداری اظهار داشت: بدتدبیری در برخی حوزه ها مشکلات تحریم ها را بیشتر کرده و تحریم ها سرمنشاء تمامی مشکلات در جامعه نیستند.

امام جمعه تبریز گفت: اداره کل تامین اجتماعی پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات در این استان است و ارتقای کمی و کیفی خدمات آن در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی ضروری است.

حجت الاسلام آل هاشم، با قدردانی از تلاش کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی برای خدمت رسانی به آحاد جامعه و جلب رضایتمندی مخاطبان خود به‌ ویژه افراد محروم و نیازمند جامعه با تامین نیازهای مالی و جسمی آن ها، ادامه داد: اقدامات انجام شده جای قدردانی دارد اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار است.

وی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فراهم کردن بستر مناسب برای توانمندسازی افراد مختلف از جمله سالمندان و معلولان را از وظایف سازمان بهزیستی دانست و یادآوری کرد: منابع موجود این سازمان متناسب با ماموریت‌های محوله آن نبوده و بخشی از کمبودهای موجود با کمک خیران تامین می‌شود و باید از همت این افراد در کمک به این سازمان قدردانی کرد.

امام جمعه تبریز گفت: عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی که بخشی از آن ناشی از ایجاد تعهدات بدون تامین مالی است از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این سازمان بوده و درآمد حاصل از سود موسسه های و شرکت‌های تابعه از جمله امکانات «شستا» باید در جهت پایداری مالی این سازمان  به کار گرفته شود.

حجت الاسلام آل هاشم، فقدان سیاست‌های پولی و مالی منطقی، قاچاق کالا، واردات بی‌رویه حتی از مبادی رسمی، تغییر ساختار جمعیتی و روند سالمندی جمعیت را از دیگر مشکلات جامعه دانست و افزود: این موارد سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی را متاثر می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =