اندر حکایات پیدا کردن شغل مناسب...، حال خوبم آرزوست!

پیدا کردن شغل مناسب همواره با چالش‌ها و سختی‌هایی همراه بوده است که ممکن است برخی برای همیشه قید آن را بزنند و به یک شغل معمولی برای امرار معاش رضایت دهند. اما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید برای یافتن یک شغل خوب با درآمد ایده‌آل تلاش کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

پیدا کردن شغل مناسب مهم‌ترین آرزوی تمام افرادی است که با هر تجربه و تخصصی در جامعه‌ی خود به دنبال کار هستند. حتما شما هم حرف‌ها و نظرات مختلف و زیادی راجع‌به کار پیدا کردن از اطرافیان، دوستان و حتی مدیران خود شنیده‌اید. برخی معتقدند که خب این روزها یافتن یک شغل خوب و بی دردسر با درآمد مطلوب و ایده‌آل مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه می‌ماند. بعضی از غرولندهای متداول که به گوش اکثر ما آشناست دیگر امیدمان را ناامید می‌کنند و به قول و معروف دل و دماغی برایت باقی نمی‌گذارند. مثلاً زیاد شنیده‌اید که می‌گویند ای بابا شما هم نفستون از جای گرم بلند می‌شه. آخه الان کی سر جای خودشه که ما دومیش باشیم؟ پارتی که نداشته باشی کار خوبم نداری! اصلاً جامعه و مسئولین مقصرن که هیچ‌وقت به فکر ما بیکارا نبودند، نیستند و نخواهند بود...! و هزاران جمله‌ی دیگر مثل این‌ها.

آیا شما هم با این نظرات هم عقیده هستید و پیدا کردن شغل مناسب را از محالات روزگار می‌دانید؟ پس به این جمله از ناپلئون کمی فکر کنید که می‌گوید: «کلمه‌ی محال را از فرهنگ لغت بردارید. چرا که در مقابل اراده‌ی آدمیزاد محالی وجود ندارد». کافی است نگاهی به زندگی افراد موفقی که در همین جامعه زندگی می‌کنند داشته باشید. آن‌گاه خواهید دید که آن‌ها تافته‌ی جدا بافته نیستند. پس بهتر است که منتظر اتفاق افتادن چیزهای خوب نمانید. حرکت کنید، رو به جلو بروید و آن‌چه را ایده‌آل شماست ایجاد کنید. هیچ‌کس بهتر از خود شما نمی‌تواند به خودتان کمک کند. باور کنید که اراده و انگیزه‌ی کار از خود کار مهم‌تر است. زیرا افرادی که از انگیزه‌ی کافی برای رسیدن به هدفی برخوردار باشند، تمام تلاش خود را در این مسیر به کار خواهند گرفت و موانع را یکی پس از دیگری پشت سر خواهند گذاشت.

چراغ افکار مثبت را در خانه‌ ذهنت روشن کن!

شما به هر چیزی که فکر کنید، چه خوب چه بد، آن را جذب خود خواهید کرد. دوستی را می‌شناختیم که همیشه در مورد بیماری سرطان صحبت می‌کرد و از آن واهمه داشت. سرانجام در سن ۵۳ سالگی به همان بیماری گرفتار شد و پس از دو سال فوت کرد. به همین راحتی! کسی که همیشه راجع‌ به چیزهای منفی فکر می‌کند باید منتظر هجوم اتفاقات ناخوشایند در زندگی‌اش باشد. برعکس کسانی هم که به طور مداوم در مورد رفاه صحبت کنند، بی‌شک در رفاه و آسایش به سر خواهند برد. دیدید که چگونه می‌توانید هرچیزی را بر اساس تفکراتتان جذب خودتان کنید و باعث شوید آن مسئله برایتان اتفاق افتد؟ بنابراین حیف نیست که افکار ذهنتان را همواره منفی نگه دارید و از اندیشیدن به مثبت‌ها گریزان باشید؟ پس وقتی از پیدا کردن شغل مناسب صحبت می‌شود به جای آن‌که پوزخند بزنید، بهتر است نگرش خود را تغییر دهید!

چراغی که نگرش شما را برای پیدا کردن شغل مناسب تغییر خواهد داد!

چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی و استخدام در ایران است که اگر با آن همراه باشید، هرگز در راه پیدا کردن شغل مناسب در نخواهید ماند. چراغ، سرزمین بهترین فرصت‌های شغلی در ایران است و با ارائه‌ی خدمات منحصر به فردش شما را در جهت داشتن زندگی شغلی بهتر یاری می‌دهد. شاید با خودتان بگویید که: «به حق چیزای ندیده و نشنیده. یه سایت استخدام فوق فوقش می‌خواد چندتا آگهی استخدام از شرکت‌های مختلف بهم معرفی کنه که براشون رزومه بفرستم و آیا من توی اون مشاغل پذیرفته بشم یا نه؟ تغییر نگرش دیگه چه صیغه‌ایه؟!!» خب اگر کمی حوصله به خرج دهید برایتان خواهیم گفت که ماجرا از چه قرار است.

همان‌طور که گفتیم پیدا کردن شغل مناسب برای هیچ‌کس در جامعه محال نخواهد بود، اگر به آن ایمان داشته باشید. زمانی که عزم خود را جزم کردید می‌توانید روزی را تصور کنید که مدیران و کارفرمایان شرکت‌های معتبر شما را به پاس لیاقت‌هایتان در بهترین جایگاه‌های شغلی استخدام نمایند. لابد می‌گویید: «آخه کدوم لیاقت‌ها؟ کدوم توانایی‌ها؟ من‌که چیزی بلد نیستم!» در پاسخ باید بگوییم اتفاقاً چراغ با همین هدف به میدان آمده‌ است تا با ارائه‌ی آموزش‌های فردی و تخصصی لازم به کارجویان مهارت‌های آن‌ها را برای ورود به بازارکار ارتقا دهد. به هر حال هرکسی برای رسیدن به یک شغل خوب باید از یک سری توانایی‌های خاص برخوردار باشد و آن‌ها را بداند. در چراغ امکان یادگیری این مهارت‌ها در قالب ویدئوهای آموزشی و همچنین مقالات کاربردی مهیا است. کمکتان می‌کند تا با کوله‌باری از تجربه وارد بازار کار شوید.

با ورود و عضویت در سامانه‌ی کاریابی و آموزش چراغ می‌توانید علاوه بر جستجوی موقعیت‌های شغلی مختلف، راه‌های پیدا کردن شغل مناسب را نیز می‌آموزید. رزومه‌ساز حرفه‌ای، آموزش مصاحبه، فن بیان و آموزش‌های تخصصی مرتبط با رشته‌ها و مشاغل مختلف از جمله خدمات چراغ می‌باشند.

با وجود ظرفیت‌های محدود، اگر کار خوب پیدا نکردیم چه کنیم؟

ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد پیش بیاید که: «خب من اومدم مهارتهامو افزایش دادم، تخصص کسب کردم، اما ظرفیت سازمان‌های دولتی و خصوصی ایرانی انقدری نیست که دیگه جایی برای من وجود داشته باشه. چند وقته دارم دنبال کار می‌گردم. تازه تو یه عالمه سایت کاریابی معروف مثل هم ثبت‌نام کردم. گشتم نبود. نگرد نیست!» ما هم در جواب می‌گوییم: «گفتیم که نگرشتان را تغییر خواهیم داد! هیچ کاری در دنیا نشد ندارد». در بدترین حالت ممکن اگر با ارتقای مهارت و تخصص، باز هم موفق به پیدا کردن شغل خوب نشدید، ما به شما خواهیم آموخت که چطور کسب و کار خودتان را راه بیاندازید. لابد می‌گویید: «آخه با کدوم سرمایه؟ الکیه مگه؟» خب دوست عزیز بهتر است که دیگر دست از ساز مخالف زدن بردارید. به انتهای مطلب نزدیک می‌شویم. غر زدن بی فایده‌ست!

در چراغ به شما آموزش داده خواهد شد که حتی با کمترین هزینه هم می‌توانید کسب و کارهای پردرآمد و فوق‌العاده راه بیاندازید. شاید در این مسیر با چالش‌ها و سختی‌هایی مواجه شوید. اما راه مبارزه با چالش‌ها را نیز به شما خواهیم آموخت. می‌بینید؟ واقعا هیچ کاری در دنیای خداوند نشدنی نیست. فقط کافی است از پیدا کردن شغل مناسب تحت هیچ شرایطی ناامید نشوید!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408882