۰ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
راهنمای جامع مراحل نصب کولر گازی

با شروع فصل گرما، استفاده از سیستم های سرمایشی مانند کولرهای گازی در دستور کار افراد قرار می گیرد. با نصب صحیح کولر گازی میتوان از هوای مطبوع، خنک و دلپذیر این دستگاه سرمایشی کاربردی نهایت بهره را برد.

بر همین اساس، آشنایی پیدا کردن با نصب کولر گازی و مراحل آن میتواند در این زمینه به کاربران کمک شایانی نماید. به طور طبیعی با افزایش دمای هوا استفاده از وسایل سرمایشی در میان اقشار مختلف جامعه با روند رو به رشدی همراه می شود.

نصب کولر گازی و طی کردن مراحل نصب آن از نخستین اقداماتی است که معمولا پس از خرید کولر گازی صورت می گیرد. برخی از افراد معتقدند که نصب کولر گازی کاری آسان بوده و می توان به راحتی آن را نصب کرد.

در این باره باید گفت مراحل نصب کولر گازی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. و متخصص نصاب کولر گازی می بایست اطلاعات جامع و کاملی از مراحل نصب کولر، ابزارهای لازم برای نصب آن، قطعات و اجزای کولر گازی داشته باشد. زیرا در صورتی بی توجهی و رعایت نکردن مراحل نصب این وسیله زمینه برای بروز مشکلات در کولر گازی و بروز خسارات فراهم می شود.

بنابراین آگاهی از مراحل نصب کولر گازی یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه آموزش کولر گازی می باشد که به صورت جامع در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

مهم ترین مراحل برای نصب کولر گازی  

همانطور که می دانید کولر گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. بنابراین مراحل نصب کولر گازی شامل دو مرحله کلی نصب یونیت داخلی و نصب یونیت خارجی می باشد. در ادامه به مراحل لازم برای نصب هر یک از یونیت ها می پردازیم.

مراحل نصب یونیت داخلی کولر گازی

تعیین محل نصب یونیت داخلی کولر گازی

در اولین مرحله از مراحل نصب کولر گازی می بایست محل نصب کولر را تعیین کنید. بهترین محل برای نصب کولر مکانی است که از نور آفتاب دور و گرد و خاک دور باشد. توجه داشته باشید که دیوار انتخابی برای نصب کولر گازی استقامت کافی برای نگهداری کولر را داشته باشد.  

سوارخ کاری

پس از مشخص شدن بهترین محل برای نصب کولر گازی می بایست یک سوراخ برای لوله کشی در دیوار ایجاد کنید. قطر سوراخ ایجاد می بایست ۷.۵ سانتی متر باشد.

بررسی اتصالات الکتریکی

اتصالات الکتریکی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که تمامی اتصالات برقرار است.

لوله کشی

حالا نوبت لوله کشی مسی از واحد داخلی کولر گازی به طرف سوارخ ایجاد شده در دیوار است. هنگام لوله کشی تا جایی که می توانید زاویه خمیدگی را کم کنید.

مراحل نصب یونیت خارجی کولر گازی

تعیین محل نصب یونیت خارجی کولر گازی

پس از نصب یونیت داخلی کولر گازی نوبت نصب یونیت خارجی می رسد. برای نصب یونیت خارجی کولر گازی ابتدا مناسب ترین مکان را برای نصب یونیت تعیین نمایید. دقت داشته باشید که این مکان می بایست از گرما و گرد و غبار و رطوبت دور باشد. بهتر است یونیت خارجی به میزان ۳۱ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد.

پس از تعیین مکان نصب یونیت خارجی بهتر است سطح محل انتخابی را صاف کنید همچنین دقت داشته باشید که سطح قرار گرفتن یونیت خارجی از زمین فاصله مناسبی داشته باشد تا در زمان بارش برف کندانسور از برف بالاتر باشد

اتصال سیم های برق

پس از آن که محل قرار گرفتن یونیت خارجی مشخص شد. پوشش یونیت خارجی را برداشته و به بررسی سیم های برق بپردازید. توصیه می کنیم کابل های قرار گرفته را با گیره ای بسته و مرتب کنید سپس پوشش را مجددا بر روی آن قرار دهید.

اتصال لوله های یونیت داخلی به خارجی

 در این مرحله می بایست شروع به متصل کردن مهره لوله ها در یونیت خارجی به لوله های متناظر در واحد داخلی کنید.

هواگیری

حالا نوبت آن است که هوا و رطوبتی که داخل یونیت خارجی کولر گازی قرار دارد را خارج کنید و تمامی اتصالات را از نظر نشتی بررسی نمایید.

عایق بندی

پس از هواگیری و بررسی نشتی لوله ها نوبت آن است که کلیه اتصالات لوله کشی را عایق بندی کنید. بهتر است تمامی لوله ها را با بست به دیوار متصل کنید.

مهم ترین نکات نصب کولر گازی

هنگام نصب یونیت داخلی توجه داشته باشید که این یونیت حداقل به میزان ۱۵ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد. همچنین به میزان ۲۱۳ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

توجه داشته باشید که یونیت داخلی و خارجی کولر گازی از آنتن، خطوط برق، رادیو، تلویزیون، تلفن و غیره فاصله داشته باشد.

برای کم کردن لرزش های یونیت خارجی پلاستیکی در بالای پدی که یونیت خارجی را بر روی آن قرار می دهید، بگذارید.

از خیس و نمدار نبودن دیواری که قصد نصب یونیت خارجی کولر گازی بر روی آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

اطمنیان حاصل کنید که کلیه اتصالات در یونیت داخلی و خارجی و لوله کشی ها محکم می باشد.

چگونه نصاب حرفه ای کولر گازی شویم؟

همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه و طی کردن مراحلی می باشد. برای رسیدن به این مهارت های روش های متفاوتی وجود دارد. بهترین روش برای کسب مهارت های لازم برای نصب انواع کولر گازی گذراندن دوره های آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاهی معتبر است.

آموزشگاه فنون برق از جمله بهترین آموزشگاه های فنی در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و عملی دوره های نصب کولر گازی را برگزار می نماید. این آموزشگاه در دوره های کولر گازی به صورت کاملا حرفه ای و زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای صفر تا صد مراحل و نکات نصب کولر گازی را آموزش داده و کارآموزان را برای ورود و تبدیل شدن به نصاب حرفه ای کولر گازی آماده می کند.

دوره آموزش تعمیرات موبایل، آموزش هوشمندسازی ساختمان، آموزش نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، دوره آموزش plc برخی از دیگر دوره‌های پرطرفدار این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت فنون برق به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409239