استارت پروژه برقی کردن مرکز انتقال نفت سبزوار

معاون فنی منطقه شمال‌شرق از آغاز اجرایی شدن پروژه مهم برقی کردن مرکز انتقال نفت و تاسیسات سبزوار پس از تامین زیرساخت‌های لازم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان محمدعلی دهقان گفت: افزایش قدرت برق این مرکز از ۲۱۰ کیلوولت به چهار هزار کیلوولت به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای برقی کردن این مرکز، در سال‌های قبل محقق شده است.

وی افزود: برای تعریف، پیش‌بینی و طراحی پروژه افزایش قدرت برق این مرکز که دارای انواع عملیات مختلف و متنوع الکتریکال است، ۱۲میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی اضافه کرد: احداث خط انتقال ۲۰کیلوولت هوایی دو مداره به طول پنج کیلومتر با هادی ۱۲۰ (روکش‌دار)، احداث خط برق زیرزمینی به طول بیش از یک کیلومتر از محل پست ۱۳۲کیلوولت باشتین با شش رشته کابل ۱۸۵*۱، خرید و نصب تابلوهای فشار متوسط (۲۰هزار ولتی) به تعداد شش سلول در پست برق سربداران، احداث سوئیچ‌خانه انتهایی خط به تعداد سه سلول در ورودی مرکز انتقال نفت، نصب پست ۴۰۰ به ۲۰ هزار ولت هوایی داخل تلمبه خانه و... از دیگر زیرساخت‌های لازم برای تحقق پروژه برقی کردن مرکز انتقال نفت و تاسیسات سبزوار است که پیش از این توسط منطقه شمال‌شرق تامین شده است.

دهقان تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت کاری فعالیت های ساختمانی پروژه مذکور مطلوب است که انشاالله در مرحله بعدی اجرای نصب سه دستگاه الکتروپمپ اصلی شش کیلوولتی به قدرت یک هزار و ۳۱۰ کیلووات در مرکز انتقال نفت سبزوار از دیگر اقدامات مهم این منطقه برای برقی کردن این مرکز می‌باشد.

معاون فنی منطقه شمال‌شرق تاکید کرد: با اجرای طرح برقی کردن مرکز انتقال نفت سبزوار پیش‌بینی می‌شود ضمن کاهش هزینه‌ تامین سوخت‌ مورد نیاز مرکز، افزایش راندمان، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش هزینه نگهداری وتعمیرات وکاهش وابستگی تامین اقلام از خارج از کشور را به همراه داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =