فروش سلاح به عربستان، انگلیس را ناآرام کرد

ایسنا نوشت: صدها تن در اعتراض به برنامه فروش سلاح انگلیس به امارات و عربستان در مقابل سفارت امارات در لندن دست به تجمع زده و خواستار پایان این برنامه شدند.

به گزارش  EurAsian Times Desk، این اعتراض با عنوان "توقف ائتلاف جنگ" چند روز پس از آن برگزار شد که دولت انگلیس تصمیم گرفت تا به مسلح کردن ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن ادامه دهد.

در بیانیه وبسایت این اعتراض آمده است: برگزار کنندگان کارزارهای ضد جنگ می‌گویند مداخله در یمن تحت امر عربستان تنها باعث بدتر و پیچیده‌تر شدن تنش‌های موجود و خشونت در یمن می‌شود.

این گروه ضد جنگ، دولت عربستان را به داشتن نقش کلیدی و راهبردی در هر تحول ضد دموکراتیک در خاورمیانه متهم می‌کند.

هفتم ژوئیه، دولت انگلیس اعلام کرد که فروش سلاح به عربستان را یک سال پس از توقف آن، از سر می‌گیرد؛‌ سال گذشته میلادی دادگاهی در انگلیس حکم کرد که اقدام دولت لندن در فروش سلاح به عربستان بدون ارزیابی این مساله که این تسلیحات در اقدامات نقض کننده حقوق بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر، غیرقانونی است.

لیز تراس، وزیر تجارت انگلیس در بیانیه‌ای مکتوب به پارلمان نوشت، بررسی رسمی دولت مشخص کرده حملات هوایی در یمن که نقض کننده قوانین بین‌المللی حقوق بشر هستند، تنها "حوادثی موردی" بوده‌اند.

انگلیس یکی از تامین کنندگان سلاح برای عربستان است. در پنج سال گذشته، کمپانی تسلیحات سازی انگلیس "BEA" به عربستان ۱۵ میلیارد پوند سلاح فروخته است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =