‌۳۰۰۰ برنامه در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فارس برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : سرهنگ سعید کوشکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس اظهار داشت: برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از ۳۰۰۰ برنامه در استان فارس پیش بینی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس گفت: برای بهتر برگزار شدن این مراسم ۲۱ کمیته تخصصی در مرکز استان فارس تشکیل شده و در شهرستان‌ها هم با محوریت فرمانداران این ستاد تشکیل شده و مشغول به فعالیت هستند.

سرهنگ کوشکی افزود: ما باید با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان و جوانان میراث گرانبهای دفاع مقدس و چراغ درخشان ایران اسلامی را به نسل‌های بعد منتقل کنیم که در همین راستا برنامه‌های مناسب و ویژه‌ای پیش‌بینی شده است‌.

وی با اشاره به تعداد شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان استان فارس است افزود: یکصد جلد کتاب تا پایان سال توسط این اداره کل و سایر ارکان ستاد رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به وضعیت باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: با وجود اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان فارس نخستین باغ موزه در کشور بوده اما متاسفانه با بی‌مهری مدیران مواجه شده است و افتتاح آن سال‌ها طول کشیده است.

سرهنگ کوشکی تصریح کرد: به مناسبت چهلمین‌ و دومین سالگرد پیروزی انقلاب فاز یک از موزه دفاع مقدس که در دیوار بیرونی پارک موزه واقع شده و با اسامی شهدا و جانبازان مزین شده، افتتاح می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ سه فاز پایانی این موزه شامل موضوعات محتوایی است نیز افتتاح می‌شود و آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: در بیان و تدوین نقش مردم و رزمندگان استان فارس در دفاع مقدس کوتاهی شده است و آنگونه که باید این نقش عظیم به تصویر کشیده نشده است.

کوشکی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که توسط جهاد سازندگی سپاه فجر در مناطق محروم استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برای حفظ شان و کرامت همه شهدا تعداد ۱۵۰۰۰ هزار آلبوم تمبر شهدا مزین به نام و تصویر شهدا تهیه شده که به منظور یادبود به خانواده این عزیزان تقدیم می‌شود.

سرهنگ کوشکی بیان کرد: برنامه‌های بسیار متنوعی از جمله مستند تلویزیونی فرماندهان، ۴۰ مستند از خانواده‌های دارای سه شهید، آغاز به کار نرم‌افزار زیارت مجازی قبور شهدا، تجمع یکصد هزار نفری مجازی یاران دفاع مقدس و شب‌های شیدایی در فضای مجازی تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارس از همه خانواده‌های شهدا خواست تا کلیه اسناد و مدارک مربوط به شهدا را که در اختیار دارند، برای حفظ و نگهداری به اداره کل حفظ آثار مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش امسال به مناسبت چهلمین بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم در ۴۳ هفته پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است که هفته یازدهم این ایام از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ مرداد ماه با عنوان نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =