آخرین جزئیات عملیات جستجو برای یافتن دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / پهبادها و آفرودسواران هم دست به کار شدند

چهارمین روز از مفقود شدن دختری ۲۷ ساله در ارتفاعات جهان‌نمای شهرستان کردکوی می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن وی با استفاده از گروه‌های محلی، پهبادها و گروه‌های جستجو و نجات ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : صبح روز جمعه دختری ۲۷ ساله در قالب گروه کوهنوردی و طبیعت‌گردی به ارتفاعات جهان‌نما رفته بود که پس از خروج از چادرش دیگر بازنگشت.

پس از اعلام حادثه به جمعیت هلال احمر، گروه‌های جستجو و نجات عازم منطقه شدند اما در چهارمین روز از این اتفاق هنوز اثر و خبری از فرد مفقود شده به‌دست نیامده است.

حسین باقری رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۱۱ صبح جمعه که کشیک امداد استان در منطقه جهان‌نما مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۲۷ ساله اعلام حادثه کرد بلافاصله دو تیم جستجو و نجات با تمام تجهیزات فنی در محل حادثه مستقر و عملیات جستجو را آغاز کردند.

وی افزود: در روز جمعه عملیات جستجو نتیجه‌ای نداشت و روز شنبه دو تیم اضافه کردیم و دو تیم دیگر هم از پایین دست از روستای شموشک به سمت جهان‌نما در حال جستجو بودند.

باقری ادامه داد: یکشنبه هم که روز سوم عملیات است، چهار تیم مشغول فعالیت جستجو و نجات هستند و دو تیم همچنان از پایین دست و روستای شموشک به‌سمت بالا به جستجو ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه حادثه بسیار صعب‌العبور و دارای دره‌های سخت و پرتگاه‌های سنگین است و با وجود شرایط جوی سخت و بارندگی امروز، همکاران ما با جستجو را ادامه دادند اما تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده و عملیات ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی یادآور شد: در این عملیات مدیریت بحران، فرماندار، بخشدار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه کردکوی، هیئت کوهنوردی شهرستان و استان به ما کمک کردند و آفرودسواران و محیط‌بانان هم به جمع ما پیوستند و در مجموع تاکنون ۶۰ نفر از افراد امدادگر و نجاتگر و مردم به ما در این حادثه کمک کردند و در حال فعالیت هستند.

این در حالی است که فرمانداری کردکوی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان ورود به تفرجگاه‌ها را ممنوع کرده بود و در تماس با لیدر این گروه کوهنوردی، مخالفت فرمانداری را برای رفتن آنان به منطقه جهان‌نما اعلام کرده بود و مجوزی برای صعود به منطقه به این گروه نداد.

ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی هم در این باره گفته تلاش‌ها برای یافتن این دختر خانم ۲۷ ساله بی‌وقفه ادامه دارد اما با گذشت ۴ روز هنوز هیچ اثری از این فرد به‌دست نیامده است.

وی با بیان اینکه این گروه مجوزی برای رفتن به منطقه جهان‌نما نداشت گفت: وقتی از سفر این گروه از تهران به شهرستان کردکوی از طریق فضای مجازی مطلع شدیم با لیدر آنها تماس گرفتیم و با برنامه سفرشان به شهرستان به شدت مخالفت کردیم.

فرماندار کردکوی افزود: به‌رغم مخالفت‌های جدی فرمانداری و شرایط قرمز کرونایی، این گروه وارد شهرستان شد و برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه کردند که همانجا از آنان خواستیم به تهران برگردند و با رفتن‌شان به جهان‌نما مخالفت کردیم. مسئول گروه وقتی مخالفت ما را دید قول داد که افراد را به تهران بازگرداند اما متأسفانه با خودروی اهالی منطقه و از راه‌های فرعی بدون اینکه به فرمانداری یا نیروی انتظامی اطلاع دهند در محلی خطرناک مستقر شدند.

وی ادامه داد: از روز جمعه که خبر مفقودی یکی از اعضای گروه به نام سها رضانژاد دختر خانم ۲۷ ساله اعلام شد دو اکیپ امداد و نجات به منطقه اعزام شدند و یک گروه داوطلب کوهنوری و گروه‌های محلی از روستاهای میاندره و شموشک هم به منطقه رفتند.

در همین باره پلیس آگاهی استان هم فرضیه قتل یا آدم‌ربایی را به شدت تکذیب و اعلام کرد: هیچ سرنخی دال بر این موارد به‌دست نیامده است.

امروز هم یک گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز به منطقه اعزام شده و معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نیز برای بررسی آخرین روند عملیات جستجو و نجات به فرمانداری کردکوی رفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =