۳ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

ارز دزدک فوتبالی

میرزاعلی آیت‌اللهی
ارز دزدک فوتبالی

کشوروضع ارزی خوبی ندارد. و وضع اقتصادی هم با توجه به تحریم و ضعفهای ناشی ازسیاست های غلط ونبود زیربنا وموادمناسب و اختلاس و.....اصلا خوب نیست. وحال مردم هم مناسب نیست.

فوتبال در دنیای پیشرفته درامدزا است ولی درکشورهای جهان سوم هزینه بر است درایران نیز هزینه بری زیادی دارد.
 گفته شد بازیکن خارجی می اوریم که فوتبالیست های داخلی ازاو تکنیک یاد بگیرند ! ومربی خارجی می اوریم که به مربیان وفوتبالیست های داخلی تاکتیک ودانش روز بیاموزد.!
ان چه در موردمربی بود درسطح تیم ملی تا حدی جواب داد هرچند سهم ما معمولا یک مساوی و یک باخت وگاهی یک برد است خواه بامربی داخلی باشد وخواه با مربی خارجی.

ولی درمورد سایرمربیان هرچند چندنفر ازکرواتها بد نبودند ولی بیش ازمنفعت رسانی به فوتبال کشور به ایجنت های خود وبازیکنان خارجی ناتوان ومورد نظرخود نفع رساندند.
تعداد زیادی بازیکنان خارجی نیمکت نشین شدند و نفعی به باشگاه نرساندند مگر این که قیمت بازیکنان داخلی رابالا بردند والبته ارزش بازیکنان داخلی تا حدی باید بالا می امد.
خوب اکثر خارجی ها ارز مملکت رابردند و می برند و نفعی هم نمی رسانند.

کارمدیران باشگاهی شده توسل به این و ان و دریافت اعانه برای پردختها و بعد تاخیر در پرداخت به خارجی ها وسناریو همیشگی شکایت و دریافت حکم از مراجع اسیایی وبین المللی و نقره داغ شدن باشگاهها .
این چرخه نافرجام هرچند  برای مدیران باشگاهی سفرهای خارجی وشان اجتماعی و نیز فحش های ابدار و خجالت زدگی دربرابر خانواده و.....هم به ارمغان می اورد ولی هزینه های ان به دوش ملت است.چرا که اکثریت قریب به اتفاق تیمها یا دولتی هستند واز منابع ملت می خورند یا از شرکتهای خصولتی هستند و از سودسهامداران می خورند و.....
دو تیم ابی و قرمز هم سالها است درحال واگذاری هستند ولی نمی شود که نمی شود.

هرازچندی بهانه ای می اورند ویکی دوسالی به تعویق می اندازند. و.....(به قولی اگر مورچه بودیم تا حالا رسیده بودیم).
برکه ای از جریان اتلاف ارز درفوتبال حرکت می کند و خوب است جلوی ان گرفته شود.

نمی گویم اصلا مربی خارجی  نیاید که وجود تعدادی از انها ضروری است ولی حصور بسیاری از انها ارزش کافی ندارد .
به نظر نگارنده حضوربازی کنان خارجی هیچ توجیه فنی واقتصادی ندارد مگرسود دلال ها ....

بیایید حداقل سیاست گذاری کنید تا پایان تحریم اقتصادی به هیچ عنوان بازیکن خارجی برای باشگاهها به کارگرفته نشود و درمورد مربی نیز مجامع شرکتهای بورسی و ....  هم کارایی و سود اوری انها رابسنجند وهم نسبت به حسابرسی دقت بیشتری داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =