مشاوران املاک متخلف کرمانشاه بدون اغماض پلمب می‌شود؛ تمام معاملات باید در سامانه ثبت شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: دفاتر معاملات ملکی متخلف بدون اغماض پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه : بهمن مرادی‌فراظهار داشت:  با توجه به روند افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره‌بها در برخی مناطق دادگستری استان و دستگاه قضایی به موضوع اجاره‌بها ورود جدی پیدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: براساس مصوبه، اجاره و رهن در کلانشهر کرمانشاه نباید بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد و در سایر شهرها حداکثر ۱۵ درصد است.

مرادی‌فر گفت: تمام موجرین مکلف هستند در تمدید اجاره قراردادهای خود این موضوع را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت به تمام محاکم و شورای حل اختلاف اعلام شده که از صدور حکم تخلیه خودداری کنند مگر اینکه مستأجری حاضر به پرداخت مبلغ قانونی نیز نباشد.

وی افزود: تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک مکلف هستند به این موضوع نظارت داشته باشند و بنگاه‌های متخلف را پلمب کنند و این پیام به عنوان ابلاغ رسمی به تمام معاملات ملکی در سطح استان خواهد بود.

مرادی‌فر عنوان کرد: تمام معاملات باید در سامانه املاک و مستغلات با کد رهگیری ثبت شود و وزارت راه و شهرسازی تکلیف به رصد دارد و در استان کارشناسان هر روز در بازدیدها قراردادها را مورد بازبینی قرار می‌دهند.

وی گفت: دستگاه قضایی در این چارچوب که برای حفظ حقوق موجران و مستأجران است حمایت جدی به عمل می‌آورد که این مصوبه به خوبی اجرا شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =