نوبخت : ۶۰ هزار میلیارد ریال به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص می‌یابد

ایرنا نوشت:معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به‌ علت شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ درصد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در کشور تخصیص پیدا کرد و بزودی ۶۰ هزار میلیارد ریال بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود.

محمدباقر نوبخت روز سه‌شنبه در آیین افتتاح بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی ولی‌عصر (عج) بروجن تاکید کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کشور در حالی انجام شد که به‌علت شیوع کرونا ،درآمدهای دولت محقق نشد و کشور در رکود ناشی از این ویروس قرار داشت.
وی افزود: ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در ایام شیوع ویروس کرونا بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.
نوبخت تصریح کرد: همچنین با دستور مقام معظم رهبری امکان برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی فراهم شد و تاکنون بخشی از این اعتبار پرداخت شده و در روزهای آینده ۶۰ هزار میلیارد ریال بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود.
وی اظهار داشت: حمایت از کادر بهداشت و درمان کشور و تسریع در پرداخت کارانه و مطالبه‌های این قشر جزو مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.
گفتنی است ، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز سه‌شنبه در سفر به شهرستان بروجن ، بیمارستان تازه تاسیس و مرکز آموزشی درمانی ۲۳۹ تختخوابی ولی‌عصر (عج) بروجن را به صورت رسمی افتتاح کرد.
برای اجرا و احداث بیمارستان جدید بروجن یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و این بیمارستان در زمینی به وسعت ۳۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شد.
بیمارستان ولی‌عصر (عج) بروجن دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، اورژانس، آی‌سی‌یو، سی‌سی یو، ان‌آی‌سی یو و همچنین پی‌سی‌سی‌یو است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون  رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیگیری طرحهای اقتصادی مقاومتی ، بهره برداری از چندین طرح عمرانی از جمله مسکن محرومان و بیمارستان بروجن به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =