واکنش ترامپ به ممنوعیت هوآوی در انگلیس

فارس نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که اقدام انگلیس در ممنوع کردن حضور شرکت «هوآوی» چین در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه کار شخص او و دولتش بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور در دو اظهارنظر جداگانه از اقدام انگلیس علیه مشارکت شرکت هوآوی در برنامه نسل پنجم شبکه تلفن همراه استقبال کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در رایزنی با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس او و دولتش را به ممنوع کردن مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه قانع کرد.

وی به خبرنگاران گفت: «ما کشورهای بسیاری را قانع کرده‌ایم و من شخصا بخش اعظم این کارها را انجام دادم و (گفتم) که از هوآوی استفاده نکنند چرا که از نظر ما این یک ریسک امنیتی دارد و نا ایمن است، یک خطر بزرگ امنیتی دارد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم با صدور یک بیانیه از اقدام ضد چینی دولت انگلیس در رابطه با مشارکت «هوآوی» در برنامه نسل پنجم شبکه تلفن همراه استقبال و بار دیگر به این شرکت بزرگ چینی اتهام‌زنی کرد.

او در این بیانیه نوشت: «ما از این خبر که پادشاهی متحد (بریتانیا) تصمیم دارد هوآوی را از (مشارکت در پروژه‌های) آینده شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه (5G) منع کند و تجهیزات غیرقابل اعتماد هوآوی را از شبکه‌های موجود خارج سازد، استقبال می‌کنیم».

پامپئو ادامه داد: «پادشاهی متحد با این تصمیم به فهرستی از کشورهای سراسر جهان پیوسته که در دفاع از امنیت ملی‌شان ایستاده و استفاده از فروشندگان غیرقابل اعتماد و دارای ریسک بالا را منع کرده‌اند. ما به همکاری با دوستان بریتانیایی‌مان برای تولید یک اکوسیستم ایمن و پویای نسل پنجم تلفن همراه ادامه خواهیم داد چرا که این موضوعی کلیدی در امنیت و رفاه فراآتلانتیک است».

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =