مهم ترین نکته برای آقایان که باید در این تابستان بدانند

فصل تابستان بیشتر از هر چیز یادآور تفریح در فضای بیرون از منزل است. اما مهمترین نکته ای که در هنگام تفریحات تابستانی باید به خاطر داشته باشید؛ استفاده از محصولات مراقبت پوست است. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد محصولات مناسب و ویژگی آنها داشته باشید؛ ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید:

به عنوان یک مرد جوان که در دهه بیست تا چهل زندگی به سر می برد؛ احتمالا مدت زمان زیادی از روز را در بیرون از خانه و زیر آفتاب می گذرانید. مخصوصا با رسیدن فصل گرما و شروع تفریحات و سفرهای تابستانی، فعالیت های بیرون از خانه بیشتری خواهید داشت که شما را در معرض نور خورشید قرار می دهد و اگر از ضدآفتاب مخصوص آقایان استفاده نکنید؛ احتمال اینکه دچار آسیب های پوستی ناشی از آفتاب شوید بالاتر می رود.

با این وجود، غالبا آقایان کمتر از بانوان از ضد آفتاب استفاده می کنند و شاید به همین دلیل میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در آقایان دو برابر خانم هاست. اگرچه در سال های اخیر تاکید بیشتری بر استفاده از ضدآفتاب برای آقایان می شود ولی هنوز هم بیشتر مردان (مخصوصا در ایران) به دلایل فرهنگی و یا حس سنگینی و چربی بعد از استفاده از برخی ضدآفتاب ها حاضر نیستند از این محصول استفاده کنند.

چرا استفاده از ضد آفتاب ضروری است؟

شاید شما هم از آن دسته مردانی باشید که استفاده از ضدآفتاب مخصوص آقایان را کاری کم اهمیت و حتی غیرضروری می دانند؛ اما احتمالا اگر بدانید در هر ساعت یک نفر بر اثر ابتلا به سرطان ملانوما (نوعی سرطان پوست که قرار گرفتن در معرض آفتاب احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد) از دنیا می رود؛ نظرتان تغییر خواهد کرد.

ملانوما یا انواع دیگر سرطان پوست، در اثر عوامل مختلفی به وجود می آیند که زمینه ژنتیکی، داشتن خال های بزرگ و قرار گرفتن بدون محافظت کافی در معرض نور خورشید از مجموعه این عوامل هستند. وقتی بدون محافظت در برابر آفتاب قرار می گیرید؛ اشعه های مضر UVA و UVB در تماس با پوست بدن و صورت شما قرار می گیرند و احتمال ابتلا به بیماری های پوستی را افزایش می دهند.

البته ابتلا به سرطان پوست، تنها آسیبی نیست که در اثر قرار گرفتن در آفتاب به سلامتی شما وارد می شود. ایجاد لک و ضایعات پوستی و چین و چروک از دیگر مشکلاتی است که اگر بدون ضد آفتاب زیر نور خورشید قرار بگیرید دامنتان را خواهد گرفت. کافی است دو نیمه صورت راننده های ترانزیت کهنه کار را با هم مقایسه کنید. می توانید ببینید سمت چپ صورت که رو به پنجره بوده و بیشتر در معرض نور خورشید قرار داشته است به مراتب چین و چروک و مشکلات پوستی بیشتری نسبت به نیمه سمت راست دارد.

چه برای خانم ها و چه آقایان، ضد آفتاب مهم ترین بخش روتین روزانه مراقبت از پوست است. چرا که تا وقتی از ضدآفتاب استفاده نکنید؛ هیچ کدام از کرم های ضد چروک برای پوست شما موثر نخواهند بود. برای آقایانی که پوست نرمال و بدون مشکل دارند؛ بهترین روتین روزانه از محصولاتی تشکیل شده که علاوه بر تغذیه پوست، از آن در برابر آلودگی های محیطی و آفتاب محافظت می کنند.

چطور از پوستمان مراقبت کنیم؟

برای اینکه آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید را به حداقل برسانید؛ بهتر است حتما نکات زیر را رعایت کنید:

· سعی کنید تا حد امکان بین ساعات ده صبح تا چهار بعدازظهر در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید.

· در فصول گرم، لباس هایی بپوشید که بخش کمتری از پوستتان را در معرض نور خورشید قرار دهد.

· از ضد آفتاب مخصوص آقایان استفاده کنید. بهتر است SPF محصولی که انتخاب می کنید بیشتر از 30 باشد.

· هر سه تا چهار ساعت، کرم ضدآفتاب را تجدید کنید.

· حتما از کرم ضدآفتاب روی گردن، دست ها و پشت گوش استفاده کنید.

ضدآفتاب ایده آل برای آقایان چه ویژگی هایی دارد؟

غالبا آقایان کمتر از خانم ها به برند کرم ضدآفتاب یا مواد به کار رفته در آن توجه می کنند؛ در حالی که بر اساس موارد گفته شده اهمیت کرم ضدآفتاب برای آقایان کمتر از بانوان نیست. احتمالا شما هم مثل اکثر آقایان ترجیح می دهید از کرمی استفاده کنید که همه ویژگی های مورد نظرتان را یک جا داشته باشد و مجبور به استفاده از چند کرم همزمان نباشید!

کرم ضدآفتاب ایده آل از نظر آقایان کرمی است که علاوه بر پوشش دهی مناسبی در برابر اشعه های مضر آفتاب و سایر آلودگی های محیطی، مقاوم در برابر تعریق و شستشو بوده و روی صورت رنگ و چربی به جا نگذارد.

شاید جمع شدن همه این ویژگی ها در یک محصول باورپذیر نباشد؛ اما ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان، علاوه بر داشتن SPF 45 و پوشش دهی عالی در برابر اشعه های مضر UVA و UVB حاوی عصاره مورینگاست که باعث می شود آلودگی های محیطی جذب پوست نشود. این ضدآفتاب از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی تشکیل شده که باعث می شود رنگ غیرطبیعی روی صورت به جا نماند. ضدآفتاب مخصوص آقایان سینره، فاقد چربی بوده و بعد از استفاده از آن حس سبکی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این موارد، این محصول ضد تعریق و شستشو است و ترکیبات ضدالتهابی آن باعث می شود قرمزی و برافروختگی پوست بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب سریع تر کاهش پیدا کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410442