ارزیابی مثبت عملکرد شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در سال ٩٨

رئیس مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش اقدامات انجام شده در این شرکت در سال٩٨ را مثبت ارزیابی و با رضایت از عملکرد مدیریت عامل، هیئت مدیره و معاونان این شرکت از آنها تقدیر و تشکر نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش (سهامی خاص) مربوط به سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٨ با حضور علی عرب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت، ناصر آخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان به عنوان رئیس مجمع، محمد ثاقب فر مدیر امور مجامع و حسابرسی سازمان، اعضای هیئت مدیره و نمایندگان سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت، مورخ ٠٨/٠٤/٩٩ در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مجمع، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط نماینده سازمان حسابرسی قرائت و وضعیت مالی شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش(سهامی خاص)،عملکرد مالی و جریان نقدی از تمامی جوانب بررسی و مطلوب اعلام شد که نشان می دهد در خصوص هیئت مدیره، فعالیت ها و وضع عمومی شرکت، ماده ٢٣٢ اصلاحیه تجارت، مواردی که حاکی از مغایرت اطلاعات مندرج درگزارش مذکور با اسناد و مدارک ارائه شده از جانب هیئت مدیره باشد، جلب نشده است؛ همچنین مشخص شد که حسابرسان با بررسی ماده ٣٣دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی، با هیچ موردی مبنی بر عدم رعایت قوانین و مقررات یاد شده برخورد نکرده اند.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد شرکت در بخش های مختلف از جمله فرودگاهی، بنادر، پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه فرودگاهی بررسی آمار ترافیکی در سال ٩٨، و گزارش تعداد ٣٤٣,٢٢ پروازداخلی و٩٣٣ پرواز بین المللی و ٦٧٠,٠٦٤,٣ مسافر بوده که اعلام شد در صورت عدم اعمال محدودیت های ناشی از بیماری کرونا بالغ بر ٣% رشد پیش بینی می شد.

همچنین اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری، اخذ گواهینامه بین المللی برای فرودگاه کیش و خرید تجهیزات رادیویی VHF از برنامه های اجرا شده در بخش فرودگاهی این شرکت است. برگزاری دهمین نمایشگاه هوایی (AIRSHOW) در صورت امکان برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و بهره برداری از برج مراقبت جدید نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در سال جاری عنوان شده است.

آمار ترافیکی سال٩٨ در فعالیت های بخش بندری این شرکت نیز با تعداد ٨٩٣,٨ شناور ورودی و ٩١٨,٨ شناور خروجی و ٣٠٤,٢٦٠ مسافرورودی و ١٣٧,٢٨٨ مسافر خروجی اعلام شده است که در صورت عدم اعمال محدودیت های ناشی از بیماری کرونا ١٠% رشد در این بخش نیز پیش بینی می شد.

همچنین در بخش توسعه بنادراصلاح هندسی خیابان ورودی و خروجی اسپادانا با همکاری شرکت عمران آب و خدمات، مکانیزه کردن ورود و خروج خودرو در اسکله شرقی بندر، نصبXray وساماندهی کلی بنادر چارک و صیادی اهم فعالیت های صورت گرفته در این بخش می باشد که در برنامه های سال جاری نیز تجهیز بنادر تحت مدیریت به شناورهای آتشخوار، بکارگیری شناورهای رورو پسنجر ROPAX , و هوشمند سازی بندر تجاری کیش و چارک در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بر اساس این گزارش طرح های عمرانی متعددی نیز در حوزه عمرانی توسط شرکت مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در سال ۹۸ اجرا شد که عملیات تکمیل باند جنوبی ، پایگاه سوخت رسانی فرودگاه ،ایزولاسیون کامل سقف ترمینال های داخلی فرودگاه کیش ،احداث هانگار در اسکله تجاری ، بهسازی و نوسازی انبارهای سرپوشیده و ایجاد مجموعه اداری جهت گمرک سازمان در ترمینال١ از جمله این فعالیت ها بوده است و در راستای دستیابی به اهداف کلان تر نیز لایروبی حوضچه شماره ٣ بندر تجاری کیش، ترمیم و حفاظت از خوردگی اسکله بزرگ تفریحی میرمهنا و اپرون غربی فرودگاه در سال ۹۹ عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است فرصت سرمایه گذاری مانند اجرای طرح آشیانه و نگهداری هواپیما و هلیکوپتر MRO ، تعبیه کارگو سنتر فرودگاهی، سوخت رسانی هواپیما، ساخت آشیانه رنگ هواپیما، طراحی کترینگ مطلوب فرودگاهی، ساخت هتل فرودگاهی، کشتی سازی ، تعمیر و نگهداری شناورها و بانکرینگ سوخت بندراز سوی شرکت مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در قالب بسته هایی طراحی و تدوین شده تا با هدف ارتقا کیفیت ارائه خدمات به مرحله عمل برسد.

در پایان این نشست، رئیس مجمع اقدامات انجام شده در شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در سال٩٨ را مثبت ارزیابی کرد و ضمن اظهار رضایت، تقدیر و تشکر از مدیریت عامل، هیئت مدیره و معاونان شرکت، پیشنهاداتی برای ورود به بازار سرمایه و بین المللی شدن فعالیت ها ارائه داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =