رضا خانیپور، در گفتوگو با ایبنا، با بیان این مطلب عنوان کرد: در دو مقطع پیش از نمایشگاه بینالمللی کتاب (بهمن، اسفند و فروردین) و شهریور (آستانه آغاز سال تحصیلی) با افزایش حجم کتاب و درخواست فیپا روبهرو میشویم. بخش زیادی از تاخیرهای اتفاق افتاده در اواخر سال گذشته نیز به حجم بالای درخواستها در کنار مشکل ارتباط مخابراتی بروز کرده است.
مدیر کل پردازش و سازماندهی کتابخانه ملی با بیان اینکه ماهانه از سوی این اداره کل برای حدود 5 هزار عنوان کتاب فیپا صادر میشود، افزود: بیش از 40 کارمند این اداره کل، دورکاری دارند که با درنظر گرفتن کیفیت خدمترسانی داوطلبانه فعالیت به این شیوه را تجربه میکنند.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از تاخیرهای صدور فیپا به ارسال اطلاعات کتابشناختی ناقص از سوی ناشران مربوط میشود، همچنین گاه ناچاریم مستندهای موضوعی جدید تعریف کنیم که خود به تاخیر در روند کار میانجامد. در عین حال در مناسبتهای ملی و مذهبی و نیز درخواستهای ناشران ماهانه میان 100 تا 500 عنوان کتاب در مدت کمتر از سه روز فیپا دریافت میکنند.
خانیپور همچنین گفت: اخیراً پرسشنامه بررسی رضایت ناشران از روند صدور فیپا در اختیار مخاطبان قرار گرفته که 85 درصد ناشران رضایت بالای خود را اعلام کردهاند.
مشروح اعتراض ناشران به روند صدور فیپا را اینجـــــا مطالعه بفرمایید.
60
نظر شما