۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
تولید ۱۹ هزار تن سیر مرغوب در همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: ۱۹ هزار تن سیر مرغوب همدان، روانه بازارهای داخلی وخارجی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ احمد قدیمی، در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در سال زراعی۹۹-۹۸ حدود ۱۲۵۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به کشت سیر اختصاص یافته و عملیات برداشت آن از اواسط تیرماه آغاز و تا اواسط مرداد نیز ادامه می یابد.

 وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال، ۱۹ هزار تن سیر مرغوب توسط کشاورزان روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود برابر الگوی کشت ارائه شده کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، کشت سیر را  متناوب با سایر محصولات آبی در نظر بگیرند.

 لازم به ذکر است، مرغوبیت بالا، طعم، بو و مزه منحصر به فرد سیر همدان مولفه های تاثیر گذاری است که مورد قبول ذائقه شهروندان کشورهای همسایه قرار گرفته و مسیر صادرات این محصول را هموار کرده است.

سیر خشک همدان در فهرست خرید سبد شرکت‌های تولید دارویی و بهداشتی هم قرار دارد و در مصارف صنایع تبدیلی و غذایی، از مقبولیت بالایی به لحاظ طعم و مزه در کشورمان قرار دارد.

علاوه بر این کاربرد این محصول همدان در صنایع دارویی و گیاهی، موجب شده بازارهای تجاری، طب گیاهی و دارویی در جهان مهمترین خریداران سیر همدان باشند و بهمین جهت سال گذشته ۲ هزار و ۶۳۶ تن سیر خشک همدان به ارزش ۳/۱ میلیون دلار صادر شد.

استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیرکشت سیر خشک و تولید سالانه ۶۰ هزار تن از این محصول، رتبه نخست تولید سیر خشک در کشور را به خود اختصاص داده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =