عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است:دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید موضوع فعال تری نسبت به تحولات کنونی منطقه اتخاذ می کرد.

پرویز سروری در گفت وگو باخبرآنلاین درباره انتقاداتش به دستگاه دیپلماسی کشور و دور ماندن از تحولات منطقه، گفت: بحت حمله آمریکا به صدام با تحولات مردمی در منطقه خاورمیانه به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و از دو جنس متفاوت است.

وی با بیان اینکه این تحلیل غلط در دیپلماسی کشوراست که باعث می شود که این توهم به وجود بیاید، افزود: معتقدم در تحولاتی که امروز در دنیا به وجود آمده رهبری نظام موضوع روشنی اتخاذ کردند وکل تحولات در را تحولات مبارک دانستند. بنابراین این انتظار از دستگاه سیاست خارجی است که با فعالتر وارد صحنه شود.

سروری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدا سال در مشهد،گفت: ایشان به صراحت درباره کشتار مردم بحرین و لیبی مستقل سخن گفتند و فرمودند «صد درصد با اشغالگری مخالفیم.»دیگر صریحتراز این رهبری چه باید می فرمودند.

در حالی که پیش از این روح الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس پیشنهاد کرده بود در مقابل کشتار عربستان،جمهوری اسلامی ایران هم نیروی نظامی به بحرین وارد کند، سروری با مخالفت نسبت به استفاده از نیروی نظامی آن را اقدامی غیر صحیح دانست و گفت: اتفاقا ما معتقدیم با موضع گیری می توانستیم درباره بایکوت خبری که امپریالیزم رسانه ای غرب درباره بحرین و شرق عربستان ایجاد کرده، فعالتر وارد صحنه شویم و با آن مقابله کنیم. بالاخره یک اتفاق نامبارکی در دنیا افتاده و کشوری وارد کشور دیگر شده است و در آنجا در حال قتل عام است.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =