افشاگری وزیر لبنانی از فشارهای واشنگتن علیه بیروت

فارس نوشت: وزیر صنایع لبنان گفت که دولت آمریکا در راستای منافع رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی برای عدم همکاری با بیروت فشار می‌آورد.

«عماد حب‌الله» وزیر صنایع لبنان امروز (جمعه) گفت که دولت لبنان پیشنهاد ایران مبنی بر کمک به دولت بیروت را نادیده نگرفته است.

او در گفت‌وگو با رادیو «النور» لبنان، گفت که دولت آمریکا به کشورهای عربی برای عدم همکاری با دولت لبنان فشار می‌آورد تا از این مسیر خواسته‌های سیاسی خود را در جهت منافع رژیم اسرائیل برآورده سازد.

حب‌الله در خصوص دیدار «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان با «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت گفت که این دیدار خوبی بود اما باعث نشد تا لبنان در تصمیمات و گزینه‌های خود تغییری دهد و اینکه گفته می‌شود آمریکا توانسته مواضع دولت لبنان را تغییر دهد، درست نیست.

وی افزود: « ما نگاه به شرق را همچنان ادامه می‌دهیم و کاری می‌کنیم که به نفع لبنان باشد، چه در غرب یا شرق و منفعت لبنان در رأس همه امور است و حرکت به سوی یک اقتصاد تولید محور آغاز شده است. تولید تنها راه برون رفت از مشکلات و بحران‌های اقتصادی است و تا پیش از این اقتصاد لبنان بر پایه رانت اداره می‌شد.»

این وزیر لبنانی با تأکید بر اینکه دولت و گروههای سیاسی حامی آن، از مواضع خارجی تأثیر نمی‌پذیرند، تأکید کرد که تغییر دولت جز با تصمیم مردم لبنان انجام نخواهد گرفت.

عماد حب‌الله در خصوص پیشنهاد سفیر ایران مبنی بر فروش کالا و نفت به لبنان نیز گفت که دولت این پیشنهاد را نادیده نگرفته و بیروت خواستار همکاری با ایران است.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =