قطعی گسترده آب در شهر سیل‌زده آزادشهر؛ پاکسازی معابر ادامه دارد

سیلاب روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه سبب خسارت به بخش‌های مختلف از جمله تأسیسات آبی در برخی مناطق از جمله آزادشهر شد که همین موضوع قطعی آب بخش زیادی از شهروندان را در پی داشت.

به گزارش خبرآنلاین از آزادشهر : سیلاب روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در شرق استان گلستان خسارت‌های زیادی به بار آورد که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان  طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب در شهر آزادشهر بیشترین خسارت را به همراه داشته است.

در جریان وقوع این سیلاب رودخانه‌هایی که از قبل لایروبی شده بود هم به داد شهر نرسید و سیلاب یک سوم شهر و البته چند روستا را در برگرفت. آبگرفتگی گسترده منازل مسکونی نیز از دیگر خسارت‌های سیل پنجشنبه گذشته بود. هر چند ۱۵ هزار خانه این شهر بیمه شده و بخشی از خسارت‌ها از آن طریق جبران می‌شود اما مشکلات مردم همچنان زیاد است.

سیل دو روز قبل در این منطقه علاوه بر خسارت به بخش‌های کشاورزی، راه‌ها و ابنیه فنی، مسکونی و غیره سبب قطعی گسترده آب شرب شهروندان شده است.

با توجه به قطعی یک چاه آب و گل‌آلود شدن آب دو چاه دیگر و همچنین مصرف بالای شهروندان، آب خیلی از مناطق شهری آزادشهر قطع شده است که مسئولان ابراز امیدواری کرده‌اند با توجه به تلاش‌های انجام شده تا ۲۴ ساعت دیگر مشکل شهروندان برطرف شود.

حسینی فرماندار این شهرستان گفته که یکی از عمده ترین مشکلات در پی وقوع سیلاب قطع جریان انتقال آب شرب است که اسباب نارضایتی شدید مردم را در پی داشته است.

وی افزود: البته به علت بحرانی بودن اوضاع و حساسیت مردم به پاکیزگی سریع‌تر برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مصرف آب شرب شهری هم افزایش داشته است که باید مردم در این اوضاع مصرف خود را مدیریت کرده تا آب به همه مناطق برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز همان روز پنجشنبه برخی شهرداری‌های استان را برای کمک به شهرداری آزادشهر گسیل کرده است.

حجم گل و لای برجای مانده از سیلاب روز پنجشنبه بسیار زیاد است و با توجه به محدودیت توان شهرداری آزادشهر از نظر نیروی انسانی و ماشین‌آلات، برخی شهرداری‌ها از جمله گرگان و گنبدکاووس از همان ساعات ابتدایی وقوع سیل به کمک شهروندان این منطقه رفتند.

آن طور که گفته می‌شود پاکسازی و لایروبی معابر اصلی سطح شهر انجام شده و در حال حاضر تمیزکاری کوچه‌های فرعی در حال انجام است.

هر ساله در چندین نوبت سیلاب در شهرستان آزادشهر رخ می‌دهد و خسارت‌های زیادی را به بخش‌های مردمی و دولتی وارد می‌کند.

هادی حق شناس استاندار گلستان خواسته تا کارگروهی متشکل از فرمانداری، شهرداری و بنیاد مسکن تشکیل شود تا همه خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف را به طور دقیق و واقعی شناسایی و ارزیابی کنند و با ارسال مستندات آن به استانداری پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبار مناسب برای جبران خسارت‌ها انجام دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =