مهربانی حد و مرز ندارد/ کمک‌های مؤمنانه مردم اصفهان بین ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند توزیع شد

از زمانی که کرونا وارد کشور شد افراد زیادی برای تأمین معیشت خود با مشکل مواجه شدند، اما هم‌وطنان با مشارکت در رزمایش کمک مومنانه که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد آنها را تنها نگذاشتند و به یاری شتافتند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان : کمک و همدلی از ویژگی‌های اخلاقی ما ایرانیان است، به طوری که هر مکان و هر زمان که جامعه و افراد به کمک نیاز داشته باشند آستین همت بالا می‌زنیم و به یاری می‌شتابیم، دست همدیگر را می‌گیریم و تلاش می‌کنیم از روزهای سخت عبور کنیم.

از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد نیز کسب و کارهای بسیاری با مشکل مواجه شد، افراد بسیاری از اقشار کم درآمد با مشکلاتی روبرو شدند که تامین معیشت برایشان سخت شد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌ خود به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمودند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.»

پس از ماه مبارک رمضان و به دلیل گسترش و شیوع بیشتر بیماری کرونا بسیاری از مردم همچنان با مشکلات مالی و معیشتی روبرو هستند به همین دلیل رزمایش کمک مومنانه ادامه پیدا کرد و در سراسر کشور در حال اجراست.

در این رزمایش، گروه‌های جهادی، بسیجیان و هیئت‌های مذهبی در صحنه حاضر شدند و به یاری مردم آمدند، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه نیز جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید، آنجا که شور و شعور ایرانی در کوچه و پس کوچه‌های شهر عرصه خدمت‌رسانی و عشق‌ورزی به هم‌وطن شد.

استان اصفهان نیز به عنوان یکی از استان‌هایی که در امور خیر پیش قدم است در رزمایش کمک مومنانه مشارکت کرده و به یاری هم‌شهریان خود آمد و در مرحله دوم این رزمایش به بیش از ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند کمک رسانی شد.

در شرایط سخت همدیگر را تنها نگذاریم

یکی از جوانان جهادگر اصفهانی که در رزمایش مومنانه مشارکت دارد، در مورد این طرح و مشارکت مردم اصفهان گفت: ما ایرانی‌ها همیشه حامی همدیگر بوده‌ و هستیم، هیچ فرقی نمی‌کند در کدام نقطه زندگی می‌کنیم و چه شغل و جایگاهی داریم، وقتی که حرف از کمک به میان می‌آید همگی در کنار هم قرار می‌گیریم و به یاری نیازمندان می‌رویم. از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد به دستور مقام معظم رهبری در رزمایش کمک مومنانه شرکت کردیم و نتایج خوبی هم مشاهده کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا همچنان در کشور جولان می‌دهد و مردم زیادی را با مشکل مواجه کرده است به کمک‌های مردمی نیاز بیشتری داریم، من به عنوان یک جوان از مردم درخواست دارم تا جایی که در توان دارند به کمک نیازمندان بیایند و شک نداشته باشند که خدواند بزرگ نتیجه این کمک‌ها را به آنها بازمی‌گرداند، در این شرایط سخت همدیگر را تنها نگذاریم.

مواد پروتئینی بین ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند توزیع شد

در همین زمینه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: در مرحله دوم رزمایش ۲۰۰ تن مواد پروتئینی در بین ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند توزیع می‌شود.

ابوالفضل خروطی با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، مرحله دوم رزمایش با همکاری بنیاد احسان و با هدف توزیع ۲۰۰ تن مواد پروتئینی شامل گوشت مرغ آغاز شد.

وی افزود: مانند رزمایش گذشته از ۲۰۰ گروه جهادی، هیئات، ائمه جمعه شهرستان‌ها و سمن‌ها در راستای شناسایی و توزیع بسته‌های پروتئینی برای جلوگیری از موازی‌کاری کمک گرفتیم و این بسته‌ها بین ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند در سطح استان توزیع می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در اصفهان با بیان اینکه ارزش این تعداد بسته حمایتی بیش از ۴ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: به منظور گردش مالی در استان و در راستای تحقق اهداف سال جهش تولید و کمک به تولیدکنندگان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در اصفهان، تمامی مرغ‌ها را از داخل استان تهیه و خریداری کرده است.

وی تصریح کرد: مرغ‌های تهیه شده وارداتی نیست و در واقع در داخل استان تولید، کشتار و خریداری شده که در مجموع منفعت خریداری مرغ‌ها نیز به مرغ‌داران رسیده است و این رزمایش همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.‌

 اگر کمی به گذشته برگردیم متوجه می‌شویم که بسیاری از کسانی که قبل از بیماری کرونا کسب و کاری داشتند و زندگی خود را تأمین می‌کردند پس از شیوع کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شدند و خود نیازمند شدند، به همین سبب این خانوارها نیز در زمره کسانی قرار گرفتند که کمک‌های مردمی را دریافت می‌کنند.

در کنار هم قرار بگیریم و هر چه در توان داریم به هم‌وطنان خود کمک کنیم تا روزهای سخت را پشت سر بگذاریم، بدون شک کسانی که امروز کمک دریافت می‌کنند پس از بهبود اوضاع به زندگی عادی بازمی‌گردند و چه بسا یاری‌گر شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =