تازه‌های کرونایی از سراسر دنیا؛ تعداد مبتلایان از ۱۴ و نیم میلیون گذشت

با ادامه همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از مرز 14 و نیم میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی و پرو به ترتیب رتبه های اول تا ششم جدول دنیا را به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

کشور در صدر جهان روز شنبه 63,259 مورد ابتلا و 813 مورد فوتی را ثبت کرد.  وضعیت قرمز ابتلا به ویروس کرونا در بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا، به گونه‌ای شده که به گفته کارشناسان و حتی مقامات آمریکایی اکنون وضعیت این ویروس در این کشور از کنترل خارج شده، به نحوی که همراه با افزایش اختلافات و سوءمدیریت، کرونا در این کشور گسترش یافته است.  همزمان مشکل ترسناک جدیدی درباره بیماری کووید19 در آمریکا نیز به وجود آمده است. به گزارش سی ان ان،  در یکی از مناطق ایالت تگزاس، تست کرونای دست کم هشتاد و پنج نوزاد و کودک زیر یک سال مثبت بوده است. این اتفاق در بیمارستانی در منطقه نوسیس ایالت تگزاس رخ داده است.

در روزهای اخیر، موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این منطقه بسیار زیاد شده است. یکی از علل کمتر مشاهده شدن این بیماری در کودکان این است که کودکان در خانه می‌مانند و والدین مراقب آن‌ها هستند و درنتیجه آن‌ها چندان در معرض این بیماری قرار نمی‌گیرند. اما این به معنای آن نیست که کودکان در مقابل این بیماری خطرناک، مصون هستند. 

در این بین رویکردهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دانشمندان انگلیسی را نگران کرده است. به گزارش آرتی، محققان کالج انگلیسی امپریال اعلام کردند به دلیل نگرانی‌های ناشی از رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، واکسن ضد ویروس کرونا را در این کشور نخواهند ساخت. رفتارهای آمریکا و به ویژه رئیس جمهور آن موجب هراس محققان انگلیسی شده که بر روی ساخت واکسن ویژه ویروس کرونا کار می‌کنند. این خود می‌تواند نشانه تازه‌ای از بروز اختلافات بر سر ساخت واکسن کرونا باشد که هنوز علنی نشده است.محققان انگلیسی با انتشار بیانیه‌ای یادآور شدند که اگر دولت ترامپ اصرار بر استفاده از واکسن کرونا ابتدا برای حفاظت از آمریکایی‌ها داشته باشد، این واکسن را در این کشور تولید نخواهند کرد. پروفسور وارن شاتوک که به تازگی نظارت بر آزمایشات بالینی ساخت واکسن کرونا را برعهده گرفته، در این باره گفت دولت لندن از او خواسته تا ساخت واکسن این بیماری در انگلیس صورت گیرد.

از سوی دیگر اخیرا کاخ سفید اعلام کرد داروی رمدسیویر که تولید آمریکاست، به دیگر کشورها صادر نخواهد شد و برای بیماران آمریکایی به کار گرفته می‌شود.دانشمندان انگلیسی ابراز نگرانی کردند که در صورت تولید واکسن کرونا در آمریکا، این کشور مانع صادرات آن به سایر کشورها شود.پروفسور شاتاک اعلام کرد از مواردی که زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده، ملی گرایی است که آمریکا در مواجهه با کرونا در پیش گرفته است. این محقق انگلیسی تاکید کرد که واکسن را در آمریکا تولید نخواهند کرد. شاتاک بر اهمیت تهیه واکسنی که برای همگان قابل دسترس باشد، تاکید کرد.

در شبانه روز گذشته 28,603  مورد ابتلای جدید در این کشور شناسایی شد که در مجموع شمار کلی مبتلایان به عدد  3,861,874 می رسد. در 24 ساعت گذشته 177  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی به رقم  143,054 می رسد.

برزیل

با افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در برزیل، بیمارستان های این کشور تخت خالی برای بستری کردن افراد مبتلا به این ویروس را ندارند.ایالت سائوپائولو به عنوان مرکز تجاری برزیل که حدود 46 میلیون نفر جمعیت دارد، بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است. 412 هزار و 27 نفر در این ایالت به کرونا مبتلا شده و 19 هزار و 647 تن نیز بر اثر این ویروس جان باخته‌اند.  به گزارش رویترز، ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور با انتقاد از محدودیت های قرنطینه ای گفته است که این اقدامات اقتصاد کشور را "خفه" می کند. او گفته که بدون شغل و درآمد مردم خواهند مرد. او همچنین از کلمه کُشنده برای قرنطینه استفاده کرد. اظهارات رئیس جمهوری برزیل در حالی مطرح می شود که انتظار می رود امسال اقتصاد این کشور 6.4% کوچکتر شود.

در شبانه روز گذشته 1,389  مورد ابتلای جدید در این کشور شناسایی شد که در مجموع شمار کلی مبتلایان به عدد 2,076,635  می رسد. در 24 ساعت گذشته 54  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی به رقم  78,871 می رسد. برزیل با بیش از 211 میلیون نفر جمعیت، به کانون شیوع کرونا در آمریکای لاتین تبدیل شده است.

هند

به گزارش  سومریه نیوز، وزارت بهداشت دولت فدرال هند امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که تعداد ۳۸ هزار و ۹۰۲ مورد جدید طی شبانه روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این بالاترین آمار روزانه ابتلا در کشور بوده است.این وزارتخانه افزود: با ثبت موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۷۷ هزار و ۶۱۸ نفر افزایش یافت.

بر اساس آمار روزانه وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۴۳ مورد از مبتلایان جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان بیماری کووید-۱۹ در هند به ۲۶ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است.این وزارتخانه تاکید کرد که آمار قربانیان روزانه ویروس کرونا در هند دارای کاهش بوده است و حدود ۲ درصد از مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند و کشور هند پایین‌ترین میزان آمار مرگ و میر همه‌گیری کرونا در جهان را داراست.

وزارت بهداشت هند همچنین اعلام کرد تاکنون ۶۷۷ هزار و ۴۲۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

روسیه

در موضوع اتهام سرقت تحقیقات واکسن کرونا دو کشور روسیه و انگلیس همچنان درگیر هستند. در آخرین موضع گیری سفیر روسیه در انگلیس اتهامات مطرح درباره اقدام این کشور به سرقت تحقیقات درباره واکسن کرونا را بی معنا خواند. به گزارش بی بی سی، سرویس‌های اطلاعات انگلیس گفته اند بیش از ۹۵ درصد اطمینان دارند که هکرهایی که شرکت‌های داروسازی را هدف قرار دادند، به دولت روسیه وابسته بودند. آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس در پاسخ به این ادعا گفت: ما در امور انگلیس دخالت نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما دلیلی برای مداخله نمی‌بینیم، زیرا برای ما فرقی نمی‌کند که حزب محافظه کار حاکم باشد یا حزب کارگر. تلاش ما بهبود روابط با این کشور است، چه این حزب حاکم باشد، چه آن حزب. اکنون حزب محافظه کار حاکم است و ما برای رابطه با آن تلاش می‌کنیم.

او افزود:من باید خاطر نشان کنم که کمیسیونی که اکنون نتیجه چند حمله سایبری را بررسی می‌کند، قبلا به حملاتی رسید که از انگلیس نشأت گرفته بودند، اما ما انگلیس را به خاطر این حملات به مداخله در امور روسیه متهم نکردیم.

به گزارش خبرگزاری تاس، در خبری دیگر ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در تشریح آخرین آمار اعلام کرد که با فوت 95 دیگر شمار قربانیان به 12,342 تن رسیده است. گفتنی است که با شناسایی 6,109 مورد ابتلای جدید دیگر شمار کلی مبتلایان به 771,546 تن رسیده است. همچنین 550,344 تن نیز تا کنون بهبود یافته اند.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 578 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 38 هزار و 888 نفر رسیده است.با ابتلای 7 هزار و 615 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 338 هزار و 913 نفر افزایش یافته است.تاکنون 213 هزار و 6 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عربستان سعودی

به گزارش عکاظ وزارت بهداشت عربستان تازه ترین آمار در خصوص کرونا را اعلام کرد. بر این اساس  طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار ۵۰۴ نفر دیگر در کشور به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۲۵۰ هزار ۹۲۰ نفر رسید.مقامات سعودی به مرگ ۳۹ دیگر بر اثر کرونا در این کشور اشاره کردند و شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس قاتل در عربستان را ۲ هزار ۴۸۶ نفر اعلام کردند.همچنین وزارت بهداشت عربستان به وخامت وضع جسمانی ۲ هزار و ۱۸۰ کرونایی در این کشور هم اشاره کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان، همچنین طی ساعات گذشته ۳ هزار و ۵۱۷ نفر دیگر از چنگال کرونا نجات پیدا کرده اند.

ایران

در ایران سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۲۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

 لاری با بیان اینکه ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی تصریح کرد: تا کنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

۶۰درصد مردم آمریکا از مدیریت ترامپ ناراضی هستند/ روند کاهش ابتلا و مرگ در چند استان ایران

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =