۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
آیا ارتش مصر به جنگ در لیبی می‌رود؟

ایسنا نوشت: کارشناسان نظامی مصر اعلام کردند موافقت پارلمان با اعطای اختیار به رئیس‌جمهور برای اعزام نیرو به خارج از مرزها به معنای اعزام فوری نیرو به لیبی نیست.

به گزارشخبرگزاری اسپوتنیک، سمیر راغب، کارشناس امنیتی و پژوهش‌های استراتژیک گفت: تصمیم پارلمان در راستای تکمیل تدابیر قانونی لازم برای مداخله در صورت نقض امنیت ملی کشور است.

وی افزود: این تصمیم به نیروهای مسلح موافقت لازم را می‌بخشد. این نیروها بنا به نیاز و در راستای هماهنگی با نیروهای مسلح لیبی به وظایف خود عمل می‌کنند. اکنون موضوع نظامی است.

وی گفت: از این زمان اقدامات چه درباره تعامل یا فرماندهی مشترک(بین نیروهای مسلح مصر یا لیبی) یا ایجاد اتاق عملیات مشترک آغاز می‌شود اما این تصمیم به معنای این نیست که همین فردا  نیروهای مصری به لیبی اعزام می شوند و جنگ آغاز خواهد شد اما آمادگی وجود دارد.

راغب گفت: مصر هرگز جنگ را آغاز نخواهد کرد. مصر خطوط قرمزش را مشخص کرده و اگر طرف مقابل تجاوز را شروع کند نیروهای مسلح آماده هستند و نیازی به تکمیل تدابیر نیست. در هر صورت تصمیم پارلمان به معنای آغاز جنگ نیست اما به معنای آغاز تدابیر نظامی برای ورود نیروهای مصری چه زمینی و چه دریایی است.

وی درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران لیبی گفت: مصر امیدوار است قبل از وقوع هر جنگی بحران به صورت مسالمت‌آمیز حل شود اما اگر مسالمت‌آمیز حل نشود و تجاوز از خط قرمز اتفاق بیفتد ورود نیروهای مصر لازم خواهد بود.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =