۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۲

شهرام شکیبا

سایت رجانیوز در مقاله‌ای به قلم مسئول تنظیم، تدوین و انتشار آرای رئیس‌جمهور آورده است که: «مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، نامه‌ها و پیام‌های دکتر احمدی‌نژاد در مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری در قالب‌های مختلفی تدوین و نگهداری می‌شود. پس از محاسبه قریب به یقین تمامی داده‌ها معلوم شد که تاکنون 6115432 کلمه، مرکب 480766 سطر از دکتر احمدی‌نژاد ثبت گردیده که در 20325 صفحه و 82 مجلد به صورت داخلی تنقیح و تدوین شده است.»

بنده از 7 سالگی که خواندن یاد گرفتم، تا امروز قریب 30 سال است که کتاب‌ها، مقالات، مطالب و اخبار گوناگونی خوانده‌ام که هرکدام به سهم خود در موارد گوناگونی برایم مفید بوده و گره از مشکلات فکری، روحی و زندگی‌ام باز کرده و حقایق مهمی را با استفاده از آنها دریافته‌ام. اما شهادت می‌دهم که هرگز متنی (جز متون دینی) به قاعدة متن فوق برایم راهگشا و حاوی نکات ظریفه و طریفه نبوده. پاره‌ای از استنتاجات خود را از این متن برایتان نقل می‌کنم که شما نیز از فیض آگاهی محروم نشوید.

1- با تقسیم عدد 6115432 (تعداد کلمات رئیس‌جمهور) بر عدد 480766 (تعداد سطور رئیس‌جمهور) درمی‌یابیم که رئیس‌جمهور در هر سطر از آثارشان به طور متوسط از 13 کلمه استفاده کرده است.

2- با تقسیم عدد 480766 (تعداد سطور رئیس‌جمهور) بر عدد 20325 (تعداد صفحات رئیس‌جمهور) درمی‌یابیم که در هر صفحه از آثار رئیس‌جمهور تقریباً‌ 24 سطر وجود دارد.

3- با تقسیم عدد 20325 (تعداد صفحات رئیس‌جمهور) بر عدد 82 (تعداد مجلدات رئیس‌جمهور) درمی‌یابیم که هرجلد از آثار رئیس‌جمهور حدوداً 248 صفحه دارد.

4- با کم کردن عدد 22 از عدد 82 (تعداد مجلدات رئیس‌جمهور‌) درمی‌یابیم که تعداد مجلدات آثار تدوین شده از سخنرانی‌ها، نامه‌ها و پیام‌های رئیس‌جمهور در 4 سال گذشته، 60 جلد بیشتر از صحیفة امام(ره) است.

5- یک مرکز پژوهش و اسناد در ریاست جمهوری وجود دارد که کارش این است که از گفته‌ها و نوشته‌های رئیس‌جمهور محافظت و مراقبت کند که کسی به آنها دستبرد نزند و کم و زیادشان نکند، تا برای شهادت‌پژوهشی و تاریخی آماده باشد.

6- با توجه به عباراتی نظیر «پیاده‌نویسی مطالب»، «شهادت‌ پژوهشی و تاریخی»، «محاسبة قریب به یقین داده‌ها» و... می‌فهمیم که اساساً مسئول تنظیم، تدوین و انتشار آرای رئیس‌جمهور، فارسی‌اش خیلی خوب نیست و نثر بدی دارد.

در ادامة این مقالة راهگشا آمده است: «رئیس‌جمهور به هژمونی پارادایم‌های لیبرالی و سوسیالیستی عمیقاً بی‌اعتنا بوده و به دنبال تعمق در کشف مدل‌های بومی توسعه و کاربست الگوی ایرانی- اسلامی برای ادارة انسان و جهان می‌باشد و ...»

از مطالعة این بخش نیز مستفاد می‌شود که:
1- نگفتم آقای نویسنده نثر بدی دارد؟!
2- ولی در عوض خیلی باسواد می‌باشند!
3- رئیس‌جمهور برای ادارة انسان و جهان آماده و دارای برنامه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =