۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۶

شهرام شکیبا

گویا همسر محمدعلی ابطحی، از اعضای ارشد جبهه مشارکت، چهل روز بعد از بازداشت او، بالاخره توانسته وی را ملاقات کند و پس از این دیدار گفته حال ابطحی مناسب است، اما کاهش وزن در او مشهود است.
همین مسئله نشان می‌دهد که آقای ابطحی تاکنون با «رژیم» مخالفت داشته، ولی بحمدالله در این چهل روز اخیر با «رژیم» آشتی کرده و به اشتباهش در مخالفت به آن پی برده است.

همه زنده هستند
روز پنج‌شنبه یک خبر جالب توجه و عجیب در صفحه آخر روزنامه «خبر» خواندم. خبر مذکور از خبرگزاری محترم «فارس» نقل شده بود و مضمون و فحوایش این بود که ندا آقاسلطان زنده است و به زودی برای پیگیری قضایی این مسئله که او را فردی کشته شده در درگیری‌های بعد از 22 خرداد قلمداد کرده‌اند، از یونان به ایران خواهد آمد.

بعد از خواندن این خبر،‌ ضمن تلاش پیگیر و مجدانه برای عدم‌رؤیت شاخ‌هایی که درآورده‌ام، از دوستان در خبرگزاری محترم «فارس» چند خواهش دارم.

1- بنده در باب «شبة آکل و مأکول در معاد جسمانی» چند سؤال دارم، اگر برایشان مقدور است مرحوم «ابن‌سینا» را هم زنده کنند تا هم سؤالم را بپرسم، هم ببینم ایشان واقعاً شبیه «امین تارخ» در سریال «ابوعلی‌سینا» هست یا نه؟

2- اگر ممکن است یک زحمتی بکشند این آقای معلوم‌الحال آلمانی موسوم به «آدولف‌ هیتلر» را هم زنده کنند، تا از خود وی شخصاً تحقیقات کارشناسی کنم، ببینم قضیة هولوکاست چه بوده؟ تا این آقای محمدعلی رامین عوض این همه تلاش در «بنیاد جهانی هولوکاست» به سایر کارهایش هم برسد.

3- حالا که دوستان دستشان گرم کار شده، اگر مرحمت کنند، مادربزرگ مرحومة بنده را هم قدری زنده بفرمایند، موجب مزید امتنان است، ایشان چندسالی است که به رحمت خدا رفته و من دلم به شدت برای او تنگ شده است.

4- من چند وقتی است که ساعت مچی‌ام را گم کرده‌ام. برادر همسایه‌ بغلی‌مان هم چند روز است گم شده،‌ می‌خواستم ببینم اگر دوستان دستی هم در «آینه‌بینی» دارند، یک پسرِممیزِ نابالغ بیاورم، بلکه چشمش حقیقت‌بین شود و این گمشده‌های ما هم پیدا شود.

5- ضمناً اگر آب باطل‌السحر هم داشته باشند،‌ مشتری داریم.

6- دعای «مهر و محبت» و «گشایش بخت» هم اگر می‌نویسند، طالبیم. خسته شدیم از این تنهایی و غیره.

7- اساساً دم خودمان گرم که نه مرده‌مان معلوم است و نه زنده‌مان. اخیراً تعداد زنده‌شدگان دائم رو به تزاید است. همین چندوقت پیش هم بر اثر سقوط توپولوف سه نفر از تکواندوکاران نوجوانمان زنده شدند. بدین وسیله به طور کلی از همه ممنونم.

چند روز مانده؟
چند وقت پیش سایت شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی مطلبی داشت با عنوان:‌ «چرا مشایی نه؟ هتاکی به خدمتگزار با وفای مام میهن پایانی ندارد.» که در آن مطلب مشایی را ژنرال ارشد احمدی‌نژاد معرفی کرده بود و یکی از دلایل مخالفت با مشایی را شانس بالایش برای پیروزی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دانسته بود.

از آنجا که برای جلوس حضرت آقای اسفندیار رحیم‌مشایی بر کرسی ریاست جمهوری لحظه‌شماری می‌کنم، از امروز در این ستون یک روزشمار خاص چاپ خواهم کرد که در آن تعداد روزهای مانده به ریاست جمهوری اسفندیار رحیم‌مشایی را برای دوستدارانش چاپ خواهم کرد.

روزشمار

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نامoio IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۰
    0 0
    اين طنز نويس لوس را از كجا تور زديد . يك طنز نويس با نمك بياريد.
  • بی نام GB ۲۰:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۱
    0 0
    حرف نداشت آقای شکیبا ، دلمان برای رویت شما تنگ شده است
  • هجران IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۲
    0 0
    خداخیرت بده آقای شکیبا،کلی شاد شدم .ولی خنده من از گریه غم انگیز تر است.
  • صادق IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۴
    0 0
    دست مریزاد.