صادرات روزانه ۲.۷ میلیون بشکه نفت عراق از میادین جنوبی

تسنیم نوشت: صادرات از میادین نفتی جنوب عراق در ۲۰ روز اول ماه جولای به طور متوسط ۲.۷۰ میلیون بشکه در روز بوده و تغییری نسبت به ماه گذشته نداشته است.

 به گزارش رویترز، اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهند صادرات نفت عراق در ماه جولای افزایش یافته و دومین تولیدکننده بزرگ اوپک هنوز هم به تعهدات خود طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند نیست.

طبق آمار رفینیتیو ایکون و دو منبع صنعتی دیگر، صادرات از میادین نفتی جنوب عراق در ۲۰ روز اول ماه جولای به طور متوسط ۲.۷۰ میلیون بشکه در روز بوده و تغییری نسبت به ماه گذشته نداشته است.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک ‌پلاس از ماه مه تولید خود را پایین آورده اند تا به افزایش قیمت نفت کمک کنند. عراق ۱.۰۶ میلیون بشکه در روز از تولید خود کم کرده است ولی هنوز هم راه درازی برای رسیدن به سهمیه اش طبق این قرارداد در پیش دارد.

عراق قبلاً به ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرده بود مازاد تولید خود در مه و ژوئن را طی ماه های آینده جبران می کند.

جنوب عراق پایانه اصلی صادرات این کشور است بنابراین کاهش تولید عراق باید بیشتر خود را در رقم صادرات از این منطقه نشان دهد.

عراق هیچگاه به قرارداد کاهش تولید اوپک در ۲۰۱۷ نپیوست ولی این بار اعلام کرده تمایل دارد از قرارداد فعلی تبعیت کند.

اطلاعات کشتیرانی و صنعتی نشان می‌دهند صادرات از شمال عراق هم در ماه جولای افزایش داشته است. صادرات از این منطقه ۴۵۰ هزار بشکه در روز گزارش شده که بیشتر از ۳۷۰ هزار بشکه در روز صادر شده در ماه ژوئن است.

 افزایش صادرات از میادین شمالی بدین معناست که صادرات عراق در ماه جولای ۸۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

طبق اطلاعات اوپک، عراق در ماه ژوئن ۸۸ درصد از کاهش تولید خود را طبق قرارداد اجرایی کرده بود. اگر صادرات در ماه جولای ثابت مانده باشد، تعهد عراق به قرارداد کاهش تولید تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =