۰ نفر
۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۹

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس در گفت و گو با خبرآنلاین از تشکیل شورای عالی خرما خبر داد.

گروه اقتصاد: شورای عالی خرمای ایران که ماه ها پیش بحث تشکیل آن در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مطرح شد،در آخرین جلسه تشکل های این اتاق به ثبت رسید و تشکیل شد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس در گفت و گو با خبرآنلاین با اعلام این خبر افزود:استان های خرماخیز کشور عضو این شورا هستند و شهر های اهواز،آبادان،بندرعباس،بوشهر،شیراز،کرمان و زاهدان نیز که از جمله استراتژیک ترین شهر های کشور در تولید خرما هستند به عنوان شهر های هدف تولید انتخاب شده اند.
محمدامین صباغی زاد،با اعلام اینکه دبیرخانه این شورا در اتاق ایران است و شعبه های آن در استان ها فعال هستند تصریح کرد:سالانه حدود 140 هزار تن خرما فقط در بندر عباس تولید می شود که این میزان تولید باید از سوی یک نهاد غیر دولتی مدیریت شود.
وی "صادرات فله"،"نبود توان فرآوری"و"بسته بندی نامناسب را از جمله معضلات تولید و صادرات خرما در کشور دانست و افزود:متاسفانه حدود 70 درصد تولید خرمای کشور به صورت فله صادر می شود که از حیث ارزش ریالی به ضرر تولید کننده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس خرمای "پیارم حاجی آباد بندر عباس" را به دلیل ماندگاری و وجود شهد فراوان،بهترین خرمای تولیدی در کشور معرفی کرد و اظهار امیدواری کرد که شورای عالی خرمای ایران بتواند با سیاستگذاری هدفمند صادرات خرمای ایران را افزایش دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =