موانع فردی؛ همچنان در صدر عوامل تأخیر در ازدواج چهارمحال و بختیاری

مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: موانع فردی شامل ادامه تحصیل، مشکل پسندی زوجین، فقر و تنگ دستی و ... از جمله عوامل تاخیر ازدواج جوانان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، حمید کریمی بیان کرد: میانگین سنی ازدواج زوجین در سال ۹۵، از ۲۵.۳۲ به ۲۷.۵ در سال ۹۸ رسیده است، همچنین میانگین سنی طلاق در سال ۹۵ از ۳۲.۲۵ به ۳۴.۶۸ در سال ۹۸ رسید.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۸۲۵ مورد ازدواج و ۱۴۰۳ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: نسبت طلاق به ازدواج استان ۲۰.۵ درصد و نسبت طلاق به ازدواج کشور ۳۲.۹۷ بوده که آمارها بیانگراین است که از هر ۵ مورد ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می‌شود.
کریمی گفت: در مقایسه با میانگین کشوری، چهارمحال و بختیاری از لحاظ  تعداد واقعه ازدواج و طلاق در وضعیت مطلوب تری قرار دارد.
طبق گفته وی، در سال گذشته با توجه به ثبت ۱۴۰۳ مورد طلاق در استان، تعداد طلاق ثبت شده بر حسب طول مدت ازدواج در سال های اول تا چهارم زندگی ۵۲۷ مورد، ۴ تا ۱۰ سال ۴۲۷ مورد، ۱۰ تا ۱۵ سال ۲۲۳ مورد و ۱۵ سال بیشتر ۲۲۶ مورد بوده، بنابراین طبق آمار در چهار سال ابتدای زندگی ، بیشترین تعداد طلاق به ثبت رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان موانع فردی شامل ادامه تحصیل، مشکل پسندی زوجین، فقر و تنگ دستی،  ترس از آینده، عدم درک متقابل جوان و خانواده از خواسته ها و نیازها، وجود خواهر یا برادر بزرگتر در خانواده، موانع اجتماعی و اقتصادی شامل  شرایط اقتصادی و شغلی، مشکل مسکن و آداب و رسوم نادرست را از موانع و عوامل تأخیر در ازدواج برشمرد.
وی گفت: لزوم بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در راستای توسعه فرهنگ آسان سازی ازدواج، گسترش مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان، آسان سازی روند پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان راهکارهای پیشنهادی آسان سازی ازدواج در استان  است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =