کمبود وکیل چالش جدی دستگاه قضایی است/ عزم جدی در مقابله با فساد

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه استفاده بهینه از وکلا و تحصیل‌کرده‌های رشته حقوقی در دستور کار است، گفت: کمبود وکیل چالش جدی برای افزایش هزینه خدمات حقوقی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه معارفه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ضمن بیان اینکه کمبود وکیل یکی از دلایل افزایش حق‌الوکاله‌ها است، اظهار داشت: در هر بخشی و ازجمله در بحث وکالت‌ها، وقتی تقاضا وجود داشته باشد و عرضه کم باشد با افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده بهینه از وکلا و تحصیل‌کرده‌های رشته حقوقی در دستور کار است، افزود: مردم در بسیاری از موارد به سبب عدم آشنایی با حقوق حتی در مسائل غیر قضائی نیز به وکیل و مشاوره حقوقی نیاز دارند.

افزایش تعداد وکلا در دستور کار

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه ساماندهی وکلا برای رفع این مشکل از مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضائیه در سال جاری است، تصریح کرد: مردم باید آسان و کم‌هزینه به وکیل دسترسی داشته باشند بنابراین دستورالعملی در همین ارتباط نیز تهیه و تدوین‌شده است.

محسنی اژه‌ای بابیان اینکه در این دستورالعمل تلاش شده تا اجحافی به مردم صورت نگیرد و هم از وکلا و تحصیل‌کرده‌های این بخش استفاده بهینه شود، تأکید کرد: افزایش تعداد وکلا در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه برخورد با مفسدان اقتصادی که در این شرایط بحرانی دست به اقدامات سودجویانه زدند و علیه منافع مردم اقدام کردند در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد، یادآور شد: برای تحقق این هدف دستگاه قضا با هماهنگی و همکاری بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهایی که می‌بایست به چرخه اقتصادی کشور برگردد و تاکنون اقدام نشده برنامه‌ریزی کرده است.

بازگشت ارزها به چرخه اقتصاد کشور

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه با متخلفانی که اجازه بازگشت ارزها به چرخه اقتصادی کشور را نمی‌دهند برخورد جدی می‌شود، افزود: با آن دسته از کسانی که معوقه بانکی داشته و از تمکن مالی لازم نیز برخوردارند اما اجازه نمی‌دهند که این اعتبارات به سمت تولید برود، برخورد قاطع می‌شود.

محسنی اژه‌ای ضمن اعلام هشدار جدی به متخلفان در این راستا بیان کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در هر کشوری است و اصولاً هرگونه تلاش و رشدی تنها در پناه امنیت شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی بخواهند در این شرایط با دشمن همراهی کرده و امنیت و آرامش مردم را به هم بزنند با آن‌ها برخورد شدید می‌شود و در هر شرایطی به هم زدن امنیت مردم غیرقابل‌اغماض است.

برخورد جدی با مسئولان متخلف

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، دستگاه قضائی نیز در این بخش وظیفه‌دارند، اضافه کرد: باکسانی که علیه منافع مردم و هم‌راستا با عملیات روانی دشمن حرکت کنند برخورد می‌شود.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه برخورد با مسئولانی که کم‌کاری کنند و به‌اصطلاح «ترک فعل» کنند اشاره و بیان کرد: در مرحله اول قرار است که بازرسی کل کشور واردشده و به مسئولان متخلف تذکر می‌دهند.

وی بابیان اینکه در مرحله و گام دوم دادستانی کل کشور و دادگستری موارد را به‌طورجدی بررسی و با متخلفان مطابق با قانون برخورد می‌شود، تصریح کرد: اگر ترک فعل‌ها منجر به صدمه به مردم شود برخورد جدی صورت می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باوجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا همه مسئولان ازجمله قوه قضائیه در این شرایط وظیفه‌داریم که برای گره‌گشایی از مشکلات مردم به کمک دولت آییم، یادآور شد: ترک فعل و عدم انجام وظایف ممکن است که در آینده به بروز فساد بیانجامد بنابراین جلوگیری از این امر و برخورد با مخالفان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =