وام ۱ میلیارد دلاری چین به آمریکای لاتین برای خرید واکسن کرونا

تسنیم نوشت: چین قصد دارد یک میلیارد دلار وام به کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب برای خرید واکسن کرونای ساخته شده در این کشور اعطا کند.

وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرد چین قصد دارد یک میلیارد دلار وام به کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب برای خرید واکسن کرونای ساخته شده در این کشور اعطا کند.

 طبق گزارش وزارت امور خارجه مکزیک، چین در یک اجلاس مجازی با حضور وزرایی از برخی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب قول پرداخت این وام را داده است. آرژانتین، باربادوس، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، ترینیداد و توباگو، پاناما، پرو و اروگوئه در این رویداد شرکت داشتند و در مورد مقابله با تاثیرات همه گیری ویروس کرونا گفتگو کردند.

 وزارت امور خارجه مکزیک جزئیات بیشتری در مورد زمان توزیع واکسن کرونا اعلام نکرد و گفت:« وزیر امور خارجه چین تاکید کرده واکسنی که در این کشور ساخته می‌شود، در دسترس تمام مردم دنیا قرار می گیرد و پکن یک میلیارد دلار وام برای دسترسی کشورهای منطقه به واکسن پرداخت خواهد کرد».

چین یکی از کشورهایی است که در خط مقدم ساخت واکسن کرونا قرار دارد. واکسن ساخته شده در شرکت داروسازی سینوواک بایوتک چین دومین واکسن این کشور و سومین واکسن جهان است که تا پایان همین ماه به مرحله آزمایش نهایی می‌رسد.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =