استقلال تهران نخستین پیروزی خود را در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد.

آبی‌های پایتخت در سومین و آخرین دیدار خود در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان رفتند و با پیروزی 4 بر 2، شانس صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را افزایش دادند.

در این دیدار ابتدا دوسان ساویک در دقیقه 5 با شوتی سنگین دروازه محمدی را گشود. البته توپ با برخورد با مدافع استقلال مسیرش تغییر پیدا کرده بود.

شادمانی ازبک‌ها چندان دوامی نداشت و هوار ملامحمد روی یک کار ایستگاهی که حاصل پاس رو به عقب مدافع به دروازه‌بان بود، بازی را به تساوی کشاند.

استقلال پس از به ثمر رساندن گل تساوی بر شدت حملاتش افزود تا در دقیقه 23 فرهاد مجیدی روی پاس بلند ایمان مبعلی با دروازه‌بان پاختاکور تک به تک شد و پس از عبور از او گل دوم را به ثمر رساند.

نکته مهم این دیدار در نیمه نخست آسیب دیدگی فرهاد مجیدی بود که مظلومی را مجبور کرد از سید صالحی در ترکیب تیمش استفاده کند.

در نیمه دوم استقلال بر خلاف بازی‌های گذشته که پس از به دست آوردن پیروزی عقب می‌کشید باز هم به بازی هجومی خود ادامه داد اما فرصت‌های گلزنی این تیم یکی پس از دیگری توسط برهانی و سید صالحی از دست می‌رفت.

در دقیقه 57 سید صالحی که در نیمه نخست به جای مجیدی مصدوم وارد زمین شده بود،‌ سانتر ارسالی از جناح چپ را با ضربه محکم سر به تور دروازه دوخت تا اختلاف بیشتر شود.

در ادامه بازی دو تیم صاحب موقعیت‌هایی شدند؛ استقلال می‌توانست توسط ضربه روپای هوارملامحمد به گل چهارم برسد اما شوت محکم او که روی پاس برهانی به دست آمده بود با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. ازبک‌ها هم دوبار خطرناک نشان دادند و محمد محمدی مجبور به واکنش شد.

در لحظات پایانی بازی و در حالی که همه در انتظار شنیدن سوت پایان بازی بودند، پاختاکور اختلاف را به حداقل رساند. غفلت مدافعان استقلال باعث شد اندکی پیش از اینکه داور چهارم 4 دقیقه وقت اضافه را اعلام کند، توپ توسط مهاجم پاختاکور به گوشه دروازه فرستاده شده و محمدی هم نتوانست مانع از فروپاشی دروازه‌اش شود.

آرش برهانی اما اجازه نداد اختلاف کم شود و در آخرین دقیقه بازی پس از عبور از مدافعان دروازه را برای چهارمین بار باز کرد.

علی حمد داور اماراتی این بازی در این بازی سه بار از کارت زرد خود استفاده کرد که دو بار بازیکنان ازبک از سوی این داور جریمه شدند و سیدصالحی هم به دلیل درآوردن پیراهن خود بعد از به ثمر رساندن گل کارت زرد گرفت.

استقلال با این پیروزی 4 امتیازی شد و در مکان دوم گروه قرار گرفت.

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    0 0
    اس اسه زلزله.واقعا استقلال تو این بازی عالی بازی کرد.به امید سعود استقلال
  • امیر DE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    0 0
    ایــــــن اس اس منــه, دوسش دارم, خیلی زیــاد, قهرمانی بهش میاد.
  • محمد استقلالی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    0 0
    اس اس رفت و برگشت همینه همینه . به امید پیروزی بر آل سعود
  • آرین IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    0 0
    عرض تبریک دارم برای استقلالیها
  • استقلالي IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    0 0
    استقلال اقاي تيم هاي ايراني در اسياست. مگه نديد بديده كه چنين تيتري گذاشتيد. بعدشم 2كارت زرد به اس اس ها داد يكي به شكوري در دقايق اوليه وبد به سيدصالحي.
  • عباس IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
    0 0
    با تبریک به همه هواداران واقعی و به امید جوی آرام و بدور از حاشیه برای تیم محبوبم که بتواند همیشه اینگونه و بدون دردسر حریفان را از پیش رو بردارد
  • امین زنده به عشق پرسپولیس IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
    0 0
    تبریک به استقلالیها بابت این پیروزی شیرین""""""کل کل نمیکنم....ولی اولین بازی استقلال بود که بعد از چند وقت از دیدنش کلی کیف کردم"""به قول ممد استقلالی=به امید پیروزی بر آل سعود