روایت شیرین یزدان‌بخش از زندگی در دوران کرونا

میزان نوشت: شیرین یزدان‌بخش بازیگر فیلم «بوسیدن روی ماه» گفت: از نظر من کار کردن و تولید فیلم به هر قیمتی درست نیست، در اینجا صحبت از جان انسانها است، هرچند هم ما بخواهیم مورد را رعایت کنیم اما به واقع رعایت صد در صدی در صحنه فیلمبرداری کار ناشدنی است.

شیرین یزدان‌بخش پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال مشغول به کار خاصی نیستم، در خانه استراحت کرده و بیشتر وقتم را به مطالعه و تماشای فیلم می‌گذرانم. هرچند خانه نشینی برای من سخت است اما به واقع با این شرایط بیرون رفتن بیش از حد هم خطر دارد. از سال گذشته پیشنهادات نسبتا خوبی برای بازی داشتم اما همه پروژه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده است، البته من حق می‌دهم زیرا ترجیح من سلامتی تمامی انسانها و از جمله عوامل یک فیلم است.

بازیگر فیلم «بوسیدن روی ماه» در همین رابطه تاکید کرد: از نظر من کار کردن و تولید فیلم به هر قیمتی درست نیست، در اینجا صحبت از جان انسانها است، هرچند هم ما بخواهیم مورد را رعایت کنیم اما به واقع رعایت صد در صدی در صحنه فیلمبرداری کار ناشدنی است. 

وی با اشاره به وضعیت معیشت بازیگران در ایام قرنطینه اضافه کرد: من هیچ وقت خودم را بازیگر نداسته‌ام، بازنشسته شغل دیگری هستم و اکثریت درآمد از همان حقوق بازنشستگی است اما واقعا میدانم که کسانی که شغلشان بازیگری بوده در چند ماه گذشته تا چه حد زندگی سخت داشته‌اند. بازیگری یک عشق و هنر است اما برای گذران زندگی عشق و هنر کافی نیست به همین دلیل وقتی یک بازیگر نزدیک به پنج یا شش ماه بیکار باشد زندگی‌اش به خطر می‌افتد، من اعتقاد دارم که نهادهای سینمایی باید در شرایط کنونی از بازیگران و مخصوصا بازیگران میانسال و پیشکسوت حمایت کنند. 

بازیگر فیلم «جاده قدیم» رعایت نکات بهداشتی را یک قانون دانست و اذعان کرد: شوخی نیست وقتی هر روز تعدادی از عزیزانمان از دنیا می‌روند، نباید این چیزها را به شوخی گرفت، بیماری بسیار خطرناک و جدی است و ما باید در کنار هم بر آن غلبه کنیم. رعایت نکات بهداشتی در شرایط فعلی امری واجب و یک قانون انسانی است. 

وی با اشاره به دلتنگی خود برای تماشای تئاتر ادامه داد: من همواره وقت آزاد خود را به تماشای تئاتر اختصاص می دادم و تا امروز نزدیک به شش ماه است که تئاتر ندیده‌ام، شرایط هم به نحوی نیست که بتوانم به سادگی به سالن نمایش برگردم، امیدوارم هرچه سریعتر این شرایط تمام شود و هنرمندان بتوانند به راحتی کار کنند و از سویی مخاطبان با خیال راحت به سالن سینما و یا تئاتر بروند. 

یزدان‌بخش با اشاره به حضور در قرنطینه خانگی خاطرنشان کرد: همچنان در انتظار شروع پروژه‌هایی هستم که صحبت‌های ابتدایی آنها صورت گرفته، البته تا آن وقت در قرنطینه می‌مانم، اگر هر کدام از ما به وسع خود در خانه مانده و فقط در شرایط ضروری از خانه خارج شود می‌توان به آینده و خداحافظی سریع بیماری از کشور فکر کرد. 

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =